תרופות סבתא

תרופות סבתא לאשלגן גבוה שכדאי להכיר

האשלגן הוא אחד המינרליים החיוניים ביותר לתפקוד הגוף התקין, ונקרא גם בשם פוטסיום ולקיום. במצב תקין, האשלגן נמצא בריכוז נמוך בדם, ובריכוז גבוה בתאים בגוף. תפקידו הוא לסייע בתהליכי ההרפיה וההתכווצות של השרירים והוא חיוני אף למערכת העיכול והלב. בנוסף לכך, יש לו תפקיד חשוב במניעת בריחת סידן מהגוף, כך שאי אפשר להתכחש לעובדה שהוא חיוני מאוד עבורנו.

הכליות דרך אגב, אחראיות על שמירת האיזון ברמות האשלגן בגוף. עם זאת, תרופות סבתא לאשלגן גבוה יהיו נדרשות במקרים בהם רמות האשלגן מזנקות, מה שמפר את האיזון בגוף. מצב זה נקרא היפרקלמיה.

את כמות האשלגן בדם מודדים באמצעות בדיקת דם בשם 'בדיקת כימיה בדם', כשערכים תקינים נעים בין 3.5-5.1 ובמקרים של חריגה לכל כיוון, מדובר במצב מסוכן. במאמר זה כאמור, נרחיב אודות מצב בו רמות האשלגן גבוהות מהרגיל. 

תרופות סבתא לאשלגן גבוה

תרופות סבתא לאשלגן גבוה וכל מה שצריך לדעת עליו

כמו הרבה מצבים רפואיים אחרים ישנם גם תרופות סבתא לאשלגן גבוה שמטרתן לאזן את האשלגן בגוף ולהפחית את תופעות הלוואי. ואם כבר, כמדברים על אשלגן גבוה תופעות לוואי כמו נימול, לחץ דם נמוך, כאבי בטן, הפרעות בקצב הלב וחולשה בשרירים הן שכיחות ביותר וחייבות להדליק נורה אדומה, כך שתגיעו לטיפול כמה שיותר מהר. 

מה בכלל משפיע על רמות האשלגן בדם?

ובכן, יש כמה אפשרויות;

  • ירידה בהורמונים שמקורם באינסולין שבלבלב
  • ירידה באלדורטסרון מיותרת הכליה
  • שינויים בחומציות הכליה
  • חוסר איזון ברמות החומצה הכלליות בגוף
  • תזונה מלאה באשלגן
  • שימוש בתרופות מסוימות שעלולות להשפיע על רמות האשלגן בגוף

כעת, כשידוע מהם הגורמים המשפיעים על אשלגן גבוה איך מורידים אותו כשהוא עולה? ובכן, חשוב לציין שאת התהליך יש לבצע בליווי של גורם מקצועי מעולם התזונה, שיודע לקרוא תוצאות של בדיקות ולהסיק מהן מסקנות. כך, אם תצטרכו ייעוץ בכל הקשור אל אשלגן גבוה מה אסור לאכול התשובה תהיה כמובן מזונות עשירים באשלגן. את אלו, תחליף תזונה דלת אשלגן, ויוחלפו התרופות שתורמות לעליית רמת האשלגן. 

תזונה דלת אשלגן דורשת הפחתה בצריכת ירקות ופירות שאינם מבושלים, לצד השריית תפוחי אדמה לפני תהליך הבישול בכדי להוציא מהם את האשלגן, להימנע מתחליפים של מלח ומצריכת משקאות קלים, אגוזים, חלב סויה, חלבוני דג, חמאת בוטנים, גרנולה ואגוזים. חשוב לציין כי תרופות סבתא לאשלגן גבוה אלו לרוב עובדות לאט יחסית ודורשות סבלנות, אך בשילוב של טיפול תרופתי נוצר טיפול יעיל המסייע לפנות את עודף האשלגן מהגוף. 

אשלגן גבוה מה אסור לאכול

חייבים להיות ערים לגוף שלנו

לא בכל מקרה בו מתפתח כאב ראש או שמרגישים צורך להקיא, המשמעות היא רמות אשלגן גבוהות. עם זאת, אם הנכם חולי סכרת או בעלי היסטוריה של בעיות בכליות, כדאי לשים לב ולא להתעלם מתופעות הלוואי והסימפטומים שאולי מנסים לאותת לכם על קיומן של רמות אשלגן גבוהות בגוף.

כפי שלמדתם כעת, תרופות סבתא לאשלגן גבוה יבואו בדרך כלל יד ביד עם תרופות מתקדמות שביחד, יצליחו לנקות את הגוף מרמות האשלגן הגבוהות ויחזירו אתכם לתפקוד מאוזן ונורמלי, ללא תופעות לוואי, כאבים ואי נוחות.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן