צרכנות
פופולארי

מחזור משכנתא – כי משכנתא לוקחים פעמיים!

יש מעין משפט שחוזר על עצמו בהרבה מקומות, משפט שגוי שאומר כי "משכנתא לוקחים פעם בחיים". דבר ראשון, משקיעים ויזמי נדל"ן יודעים היטב שמשכנתאות לוקחים כמה שיותר, כי זה חלק מהביזנס. מה זה משכנתא אם לא מינוף הכסף של הבנק בשביל הרווח האישי שלי או של העסק שלי? אנשים פרטיים שפשוט קונים דירה כדי לגור בה ולא כנכס להשקעה כלכלית גם הם יכולים וצריכים לשקול היטב לקחת משכנתא פעמיים, ולהכיר את המונחים של מחזור משכנתא ושיפור החזרי הלוואות.

מיחזור המשכנתא זה תהליך שבו אתם לוקחים את המשכנתא על הנכס שלכם מהתחלה, מהסיבה הפשוטה – התנאים השתנו, ואתם יכולים לקבל עסקה טובה יותר.

שומרים על הבית, שומרים על הכסף

תאמרו מה שתאמרו על החיים, יש משהו שנכון תמיד, וזה שהחיים הם דינאמיים, משתנים ללא הרף. לפעמים השינויים הללו קטנים ולא משמעותיים מאוד, אך לעיתים מדובר בשינויים שיכולים להשפיע לכם על הכיס, ובצורה קיצונית, לטוב או לרע.

היכולת למחזר את המשכנתא מאפשרת לכם להתאים את תנאי החזרי ההלוואה שלכם לתנאים המשתנים הללו, בין אם מדובר בשינויי בחיים הפרטיים שלכם או בשינוי בסיטואציה הפיננסית בעולם. לדוגמא:

  • שינויים בחיים – קיבלתם סכום כסף גדול, נאמר בירושה, והנה אתם יכולים לכסות סכום גדול מהחוב במכה אחת, ולהוריד את עול התשלום החודשי בצורה משמעותית. לחילופין, פוטרתם מהעבודה וההכנסות בבית ירדו משמעותית, והנה אתם יכולים לשנות את הפרישה של החזרי המשכנתא ולקבל עוד הזדמנות לקחת אוויר לנשימה עד שתחזרו לעמוד שוב על הרגליים ולחזור להתפרנס בהתאם.
  • שינויים בעולם הפיננסי – הריבית במשק השתנתה לאורך השנים, והריבית החדשה שונה מאוד מהריבית שאתם מחויבים אליה במשכנתא שלכם. מדובר בהזדמנות לשנות את המשכנתא שלכם, ולקבל משכנתא מחודשת לפי תנאי השוק החדשים והמיטיבים, ובכך להפחית את עול התשלום החודשי ועימו את סה"כ הסכום שתאלצו לשלם לאורך השנים עבור הנכס.

מדובר רק בשלוש דוגמאות, נפוצות למדי, אך לא הדוגמאות היחידות בגינן אנשים בוחרים לבצע מחזור של המשכנתא. כך או כך, אם אתם מחזיקים את אותה המשכנתא כבר כמה שנים, קרוב לוודאי שתוכלו לשפר את התנאים שלה על ידי מחזור.

איך אני יודע אם הגיע הזמן למחזר את המשכנתא?

השאלה האם משתלם למחזר משכנתא היא שאלה שיש לשאול אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה, מהסיבה הפשוטה שהם ידעו להסתכל על המשכנתא שלכם לעומת המשכנתאות הזמינות לכם כיום, ולאמוד את ההבדלים. ובכל זאת, אם אתם תוהים כבר עכשיו האם זה כדאי ומשתלם לבצע מחזור משכנתא ושיפור החזרי הלוואות, תוכלו לבדוק כמה דברים בעצמכם.

לדוגמא, תוכלו לגשת לסקר שוק בנוגע למשכנתאות הקיימות היום, ולראות בעצמכם האם הפרשי הסכומים שתאלצו לשלם במידה ותקחו משכנתא כיום מצדיקים את מחזור המשכנתא. קחו בחשבון שסקר שוק עצמאי, שאינו עם יועץ משכנתאות מקצועי, מוביל למספרים אחרים, שכן יועץ משכנתאות מקצועי ישיג עבורכם עסקאות טובות הרבה יותר.

תגיות

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן