צרכנות
פופולארי

הקמת קרן גידור – כל מה שרציתם לדעת

מה היא קרן גידור ולמה היא חשובה כל כך?

קרן גידור הינה קרן השקעות, המהווה קרן פרטית ומנוהלת על פי אסטרטגיה שנתפרה עבור הלקוח. הייחודיות והשונות של קרן גידור מקרנות אחרות באה לידי ביטוי ביכולתה ובמטרה העיקרית שלה: להביא לידי רווחיות בכל מצב, גם במצבים המשתנים של השוק.

מקור שמה של הקרן נובע מהגידור שהיא זוכה לו – בשל מצבי השוק המשתנים, הקרן מקבלת אמצעי גידור פיננסיים שונים ולפיכך נקראת "קרן גידור".  שלא כמו קרנות נאמנות סטנדרטיות המאופיינות באפיקים סולידיים – קרנות גידור מתאפיינות בחוקים שונים ואינדיבידואליים ייחודיים המאפשרות לה להניב רווחים גם במקרים של השקעות בניגוד למגמה הרווחת, גם כשהשוק נמצא בירידה וזאת באמצעות השימוש בכלים פיננסיים שונים.

בין הכלים שבהם נעשה שימוש בקרן גידור נמצאים הבאים:

  • מכירה בחסר – או מה שמכונה "שורט"
  • מינוף פיננסי
  • כלים אישיים נוספים

כלים אלו מהווים גידור לקרן ובכך מונעים ממנה הפסדים אפשריים. כך למשל מכירה במצב של חסר יכולה לאפשר לקרן להרוויח גם כאשר השוק כולו נמצא בירידה. קרנות הגידור למיניהן מבוססות על אסטרטגיות שונות ובכך למעשה הן מהוות אפיקים שונים להשקעה המותאמים לצרכים ולהעדפות של המשקיע.

בשל ההבדלים בין האסטרטגיות, ההחלטות של המשקיעים ושל יועצים מומחים בתחום, גם הסיכונים משתנים מקרן אחת לאחרת ויוצרים קרנות בעלות רמות סיכונים שונות. קרנות בעלות סיכויים גבוהים יותר הן גם קרנות בעלות סיכונים גדולים יותר מטבע הדברים.

אמנם, הסיכון בהקמת קרן גידור הוא גדול וגבוה יותר מהסיכון בקרנות "רגילות" אבל עם זאת, בשל הרווחיות הפוטנציאלית של הקרן, כמו גם התשואות המרשימות והיציבות למדי, יותר ויותר משקיעים מתעניינים בהקמת קרן גידור ומסתייעים לשם כך בסיוע של עורך דין בנקים מקצועי המתמצא בתחום.

כמו בכל תחום בו רמת הסיכון גבוהה יותר, גם בהקמת קרן גידור ישנן עמלות נוספות מעבר לדמי הניהול, הנגבות בגין הצלחות של הקרן. מנהל הקרן גם הוא יתוגמל כאשר הקרן תגיע לתשואות רווחיות יותר. לפיכך בהשקיענו בהקמת קרן גידור עלינו לקחת בחשבון גם עלויות והוצאות נוספות דוגמת העמלות המשולמות למנהל הקרן המועברות אליו עם ההצלחות שלה.

על מנת להבטיח כי הקמת קרן גידור אכן מתאימה לצרכים שלכם ויכולה להיות יעילה עבורכם חשוב לערוך שיקולים משכילים ולקחת בחשבון את כל האלטרנטיבות הרלוונטיות וכן ההשלכות האפשריות.

הקמת קרן גידור מצריכה מהמשקיעים בה התפתחות מתמדת וכן התעניינות מתמדת בנעשה בקרן על מנת להימנע ממצבים של חוסר פיקוח. כמו כן חשוב לזכור כי יש סף כניסה גבוה כך שההשקעה המינימלית צריכה להיות בין 100 אלף ויש כאלה שלא ייפתחו תמורת פחות ממיליון.

קחו זאת בחשבון בבואכם לבחון אפשרות של הקמת קרן גידור ואם יש צורך חשוב להתייעץ עם עורך דין בנקים המתמצא בתחום.

תגיות

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן