צרכנות
פופולארי

בחירות לועד בית – לבחור נכון ולישון בשקט

החיים בבית משותף יכולים להוביל לחברויות עמוקות ויחסי שכנות בריאים ותקינים, אבל באותה המידה הם עלולים להוביל לסכסוכים ארוכי שנים ולרגעים לא נעימים במעלית ובחדר המדרגות. כל אי הבנה יכולה להתפתח לסכסוך, וכל פעולה תמימה שלנו נראית יומיומית לגמרי יכולה להוות מטרד בלתי-נתפס עבור השכן ממול.

כדי להתנהל בצורה בריאה בבית משותף, חייבים ועד בית אחראי. קבוצת אנשים שנבחרה לייצג את הדיירים בניהול השוטף של כל צרכי הבניין, כולל, במידת הצורך, יצירת תקנון המקובל על כל הדיירים כולם כדי לאפשר חיים משותפים עם מינימום חיכוכים, ועם מקסימום יתרונות.

אז איך בוחרים ועד בית?

  1. מארגנים אסיפה כללית – באסיפה הכללית כלל הדיירים מתכנסים, וזאת בכדי לוודא כי קולם של כולם נשמע, וכי איש לא מרגיש מקופח. נכון, במקרים שונים קשה לתאם בין כל חברי הבניין כולם (וזו כמובן אחת הסיבות שבגינן יש צורך בוועד נבחר מלכתחילה). זה נכון עוד יותר במקרים בהם מדובר בבית גדול, מגדל רב קומות, ואפילו בית משותף בן חמש או שש קומות. מה לעשות, שאפילו בבניין בן ארבע קומות, ובו ארבע דירות בכל קומה, כבר יש צורך לתאם בין 16 אנשים אשר עובדים, לעיתים, בזמנים שונים ביום. האתגר גדול, ולכן לרוב בפגישת הוועד הראשונית, בה יש לבחור ועד בית, ניתן, רצוי, ואף מומלץ לקבוע מספר ימים ושעות ולאפשר לכל דייר ודיירת לרשום את הזמנים המתאימים להם, ואז לבחור לבצע את הפגישה בפועל ביום ובשעה שבה הכי הרבה דיירים יכולים להגיע, בשאיפה כמובן שכולם יגיעו, או לכל הפחות נציג או נציגה מכל דירה.
  2. הצבעה – בחירת ועד הבית נעשית לפי הצבעה של כלל המשתתפים באסיפה הכללית. יש לבחור בנציג אחד לפחות, או עד חמישה נציגים בסך הכל. מציגים אלו ייקראו "ועד הבית", אשר ייקח על כתפיו את ענייני הבניין כולם. אחד הנציגים צריך לשמש כגזבר הרשמי של הוועד, ועל חברה האסיפה לכונן תקנון על פיו יפעל הוועד הנבחר מרגע בחירתו והלאה (תקנון אשר ניתן כמובן לשנות מעת לעת, בהצבעה באסיפה נוספת, ולפי התקנון עצמו).

בחרתם ועד? מה לגבי הניהול עצמו?

אם תהיתם פעם מדוע יש בכל ישראל חברות ניהול בתים, הרי שתהייתכם במקומה היא. אם קיים כזה שירות, כנראה שיש בו צורך, ולא לחינם ניתן למצוא חברת ניהול בתים בר"ג כמו גם בת"א, בראש העין כמו גם בקריית גת. עיר גדולה או עיירת פיתוח, בכל מקום בו יש בניין משותף, יש צורך בחברת ניהול.

הסיבה היא שהתנהלות בבית משותף היא דבר מאתגר. כבר משלב בחירת ועד הבית, בו צפים לעיתים עניינים שונים, יריבויות אישיות, אגו, ולא מעט וויכוחים, ועד לשלבים השוטפים של ניהול הבית עצמו או אפילו באירועים חד-פעמיים כמו שיפוץ הבניין או תיקונים הנדרשים, כל אלו יוצרים אתגרים מאוד גדולים בניהול. עבודה עם חברת ניהול חיצונית מאפשרת שקט לבעלי הדירות ולדיירים, וניהול שוטף תקין ונוח לכולם.

תגיות

תכנים דומים שתאהבו:

בדקו גם את:
Close
Back to top button
דילוג לתוכן