צרכנות
פופולארי

מזגנים מפוצלים – שאלות ותשובות

מהם מזגנים מפוצלים, במה הם שונים ממזגנים מרכזיים או מיני מרכזיים, למי הם מתאימים? יש הרבה שאלות שמצריכות תשובות. כאן תוכלו למצוא אותן

איכות חיים היא משהו שמאוד קשה להתפשר עליו, בוודאי כאשר עושים צעד משמעותי ולעיתים אף משנה חיים כמו רכישה של דירה חדשה. אחת השאלות המרכזיות שעולות בעת רכישה של דירה עוסקת בנושא מערכות המיזוג שיותקנו בה ויהיו אחראיות על הנוחות ורווחתם של בני הבית בימי הקיץ החמים ובימי החורף הקרים. לכן, חשוב להבין דבר או שניים בנושא מיזוג אוויר. אספנו עבורכם כמה שאלות ותשובות מרכזיות בנושא מזגנים מפוצלים וההבדלים בינם לבין יתר מערכות המיזוג המוצעות:

מהם מזגנים מפוצלים? מזגנים מפוצלים הם הנפוצים והנמכרים ביותר בישראל וברחבי העולם. מזגנים מפוצלים אלו הן מערכות מיזוג בהן המנוע מותקן מחוץ לבית ואילו יחידה נוספת מותקנת בתוך הבית ואחראית על פיזור האוויר החם או הקר, בהתאם לדרישה. התקנת מזגנים מפוצלים מחייבת מעבר של צינורות חשמל וכן צינורות בהם מועבר גז הקירור מיחידה אחת לאחרת.

מה ההבדל בין מזגנים מפוצלים למזגנים מרכזיים? במזגנים מיני מרכזיים היחידה הפנימית והחיצונית אינן גלויות לעין. בדרך הזו הזרימה של האוויר הקר או החם נעשית דרך מערכת תעלות נסתרות, הממוקמות לרוב מתחת לתקרה מונמכת. כיוון שכך, התקנה של מזגן מיני מרכזי מצריכה עבודת הכנה מוקדמת, הכוללת את הנמכת התקרה.

האם מזגנים מפוצלים נקראים גם מזגני אינוורטר? כן. מזגנים מפוצלים יכולים להיקרא גם מזגני אינוורטר, מזגן VRF BOX ומזגנים בטכנולוגיית VAF. כל אחד מהמונחים הללו כולל יחוד ספציפי, אולם בשם הכולל כולם נקראים מזגנים מפוצלים.

האם מזגני חלון נחשבים מזגנים מפוצלים? לא. מזגני חלון הם מאוד מיושנים, צרכני חשמל גדולים והפעלתם גוררת רעש רב. לכן כיום כמעט לא מוצעים למכירה מזגנים מסוג זה. יחד עם זאת, מזגני חלון לא נחשבים מזגנים מפוצלים, זאת בשל ההעובדה שהיחידה הפנימית באה במגע עם החוץ.

מה ההבדל במחירים בין מזגנים מפוצלים לבין מזגנים אחרים? כאן נכנסים לתמונה הרבה מאוד מרכיבים ועל כן לא ניתן להשיב באופן חד משמעי. ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע מתחום המזגנים, אשר יעריך את צרכי המיזוג בחלל הספציפי שבו מדובר ויתן הצעת מחיר רלוונטית. בין אם מדובר על מזגנים מפוצלים או מזגן מיני מרכזי, מומלץ, כמובן, לפנות ליותר מאיש מקצוע אחד, לבחון את החלופות, את ההסברים ובסופו של דבר להחליט מה הדבר הנכון ביותר עבורכם.

אם כן, מזגנים מפוצלים הם מאוד פופולריים בישראל ובעולם, מחירם משתנה והם מתקדמים ברמה הטכנולוגית ומציעים ללקוחות חוויית מיזוג מרעננת ונעימה. ערכו סקר שוק, בחנו את האפשרויות ובחרו את מערכת המיזוג המתאימה ביותר לדרישות, לצרכים וכמובן גם לתקציב שלכם.

תכנים דומים שתאהבו:

בדקו גם את:
Close
Back to top button
דילוג לתוכן