צרכנות
פופולארי

חידוש רישיון רכב: איך עושים את זה – ומה חשוב לדעת לפני שנותנים גז?

אם אתם בעלים של רכב פרטי, תצטרכו חדש את רישיון הרכב שלכם בכל שנה כדי שתוכלו להמשיך ולהשתמש ברכב שלכם. מסתבר כי נהגים רבים כלל לא מודעים לחובה הזאת, לא מחדשים את הרישיון שלהם בזמן ולפעמים אפילו ממשיכים לנהוג ללא רישיון רכב בתוקף. במקרים כאלה מדובר בעבירה על החוק, שיש לה הרבה פעמים השלכות לא נעימות בכלל. אם כך, כדי שלא תעמדו חלילה במצב הלא נעים הזה, אנו רוצים להסביר את כל מה שחשוב לדעת על חידוש רישיון רכב ואיך עושים זאת.

חידוש רישיון רכב – איך זה עובד?

בתחילת החודש הקודם לחודש שבו רישיון רכב עומד לפוג, תשלח אלינו בדואר ובמייל בקשה לחדש אותו. במקביל לתהליך, תפתח האפשרות לתשלום חידוש הרישיון וניתן יהיה לשלם אותו במספר ערוצים דיגיטליים שונים:

  • תשלום אונליין: דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה באמצעות כרטיס אשראי, ובאמצעות העברה בנקאית (אפשרות ההעברה היא חדשה יחסית ונוחה במיוחד). בדרך הזו התשלום מתעדכן באופן אוטומטי ומיידי במערכת. הרישיון המשולם נשלח באותו הרגע לכתובת הדואר האלקטרוני שתספקו. שימו לב שאתם לא חייבים להדפיס את רישיון הרכב וניתן להציג אותו גם בטלפון החכם במידת הצורך, אך אם תבחרו להדפיס אותו, הרישיון המודפס הוא רשמי ותקף לחלוטין. ניתן לשלם את רישיון הרכב בפריסה לתשלומים בהתאם למה שמותר לכם על פי ההסכם שלכם מול חברת האשראי.
  • דרך אפליקציית MAX: אפשרות נוספת היא תשלום של הרישיון דרך האפליקציה הזו והיא תתאפשר לאחר תהליך הזדהות קצר אל מול חברת האשראי שלכם.
  • עמדות שירות עצמי: שימו לב כי ברחבי הארץ תוכלו למצוא מספר עמדות תשלום בשירות עצמי (רישיומט), שאת המיקום שלהן תוכלו למצוא באתר של משרד התחבורה. לאחר ביצוע התשלום במכונה האוטומטית, הרישיון החדש יונפק ויודפס על המקום, וברגע ששילמתם הרישום נקלט במערכת התשלומים של משרד התחבורה וכן מתעדכן במערכות של משרד הרישוי הישראלי.
  • חידוש בטלפון: ניתן לחדש את הרישיון גם דרך המוקד הטלפוני, והתשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי. בשלב הזה אישור התשלום נשלח באופן מיידי אל כתובת המייל שתספקו לנציג השירות שיטפל בבקשה.
  • מענה קולי ממוחשב: אפשרות נוספת היא חידוש באמצעות מענה קולי ממוחשב של הממשלה ולאחר ביצוע התשלום תשלח אסמכתא על ביצוע הפעולה. לאחר מכן תוכלו לראות את הרישיון שיונפק באזור האישי באתר משרד התחבורה.
  • תשלום בסניף הדואר: האפשרות האחרונה היא תשלום באחד מסניפי דואר ישראל. היתרון כאן הוא שבאופן הזה ניתן לשלם בדרכים שונות – מזומן, אשראי, צ׳ק או הוראה לחיוב חשבון הבנק. שימו לב כי במידה שתבחרו לשלם באשראי, תוכלו כמובן לפרוס את העסקה לתשלומים דרך חברת האשראי.

טסט לאחר חידוש רישיון רכב

עוד דבר שצריך להכיר זה מבחן הכשירות לרכב לאחר תשלום הרישיון החדש, שהרוב מכירים בשם ״טסט״. רכבים בני שלוש שנים ופחות לא מחויבים במבחן הזה (כך שאם רכשתם רכב יד שנייה לאחרונה ייתכן בהחלט שאתם כבר צריכים לבצע את הטסט בזמן הקרוב), אך מעבר לכך אישור רישיון הרכב מותנה במעבר הטסט. עלות הטסט משתנה בהתאם לסוג הרכב (כך גם עלות חידוש הרישיון אגב), ואם נמצאים ליקויים יש לתקנם ולחזור למבחן חוזר.

שימו לב – אי חידוש הרישיון בזמן ונהיגה ללא רישיון רכב בתוקף תגרור עונשים על פי קבוע בחוק. הימנעו ממצבים כאלה וחדשו את רישיון הרכב שלכם בזמן. והכי חשוב? סעו בזהירות!

תכנים דומים שתאהבו:

בדקו גם את:
Close
Back to top button
דילוג לתוכן