צרכנות
פופולארי

מה שצריך לדעת על ניתוח החלפת מפרק ברך מלא

בהתאם להערכות, בישראל מתבצעים מדי שנה כ-8,000 ניתוחים של החלפת מפרק ברך, כתוצאה ממגבלות ניידות של מבוגרים שסובלים מדלקות פרקים בברכיים, מה שמוביל להפחתת העצמאות ואיכות חיים כללית נמוכה יותר.

למרבה המזל, קשת אפשרויות הטיפול רחבה היום יותר מאי פעם. ההתקדמות בטכניקות כירורגיות מובילה היום לזמני החלמה מהירים יותר, והדור האחרון של הפרוטזות החדישות מציע יציבות ונוחות ללא כאבים במשך עשרות שנים.

החלפת מפרק ברך והחלמה בתוכנית טיפול מותאמת אישית

מרפאה פרטית שמתמחה באפשרויות טיפול מתקדמות, כמו גם בגישות הניתוחיות העדכניות ביותר לניתוח החלפת מפרק ברך, מאפשרת למטופלים לעבור את ההליך אצל מיטב המומחים בתחום, עם תנאי החלמה ברמת בית מלון, ותוכנית שיקום מותאמת אישית.

מהו ניתוח החלפת מפרק ברך מלא? סקירת סוגי הניתוחים

ניתוחי החלפת מפרק ברך התקדמו באופן משמעותי מאז שבוצעו ההליכים הראשונים בשנות השבעים. במהלך ארבעים השנים שעברו, מנתחים ואנשי מקצוע בתעשייה כיוונו טכניקות ניתוח והתקדמו מאוד בחומרי תותבות הברכיים. ניתוח החלפת מפרק ברך נחשב היום לאופציה טיפולית כירורגית פופולרית יותר ויותר. אז מה קורה במהלך ניתוח טיפוסי? בואו נראה.

ראשית, מתבצע חתך לאורך החלק הקדמי של הברך, והפיקה נדחקת הצידה, כדי לאפשר למנתח גישה למפרק הברך. בשלב הבא, חלקים פגומים של עצם השוקה, עצם הירך והפיקה מוסרים, וקצות העצמות מותאמות מחדש על מנת להתאים את תותבת הברך.

סיום ההליך ותוצאות של תנועה חלקה

מפרק הברך המלאכותי מורכב מחלקי פלסטיק ומתכת ברמה גבוהה, והתותבת מחוברת לעצם הירך, עצם השוקה והפיקה. התותב מונח בין הירך לרכיב הטיביאלי כדי לשמש סחוס בתותבת הברך ולהבטיח התאמה חלקה במהלך התנועה.

ניתוח החלפת מפרק ברך מסתיים עם מיקום מחדש של הברך לאורך החלק הקדמי, סגירת החתך וחבישתו למניעת זיהום. חשוב לזכור שלא כל מטופל זקוק להחלפת ברך מלאה, ובהתאם לחומרת והיקף הנזק לברך, החלפת מפרק ברך חלקית עשויה להיות מתאימה יותר. במהלך החלפת ברך חלקית, רק החלקים הפגועים במפרק הברך מוסרים ומוחלפים.

לכל מטופל מותאמת תוכנית אישית לטיפול והחלמה

ניתוח החלפת מפרק ברך חלקי מתבצע בגישה פחות פולשנית מאשר החלפת ברך מלאה, וגם זמני ההחלמה קצרים יותר.

למרות שזמני הניתוח משתנים בין המטופלים, רוב ניתוחי החלפות הברכיים נמשכים בין שעה לשלוש שעות, ורובם נמשכים כשעתיים.

כמה זמן מפרק הברך המלאכותי מחזיק מעמד?

אחת הסיבות העיקריות לדחיית ניתוחי החלפת מפרק ברך על ידי חלק מהחולים, או הימנעות מוחלטת מביצוע הניתוח היא הסיכוי לניתוח חוזר כמה שנים לאחר הניתוח המקורי. יחד עם זאת, הודות להתקדמות בטכניקות פרוצדוראליות ופיתוח חומרי תותבת שמחזיקים מעמד לאורך זמן, החלפת מפרק ברך מלאה מודרנית עמידה היום יותר מתמיד.

האמת היא שהתותבות החדשות מיועדות להחזיק מעמד יותר מעשרים שנים, וגם פרק הזמן הדרוש להחלמה לאחר הניתוח ירד בשנים האחרונות, כלומר, המטופלים שבים מוקדם יותר לאורח חייהם הפעיל.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן