צרכנות
פופולארי

מועדון לקוחות – כי קל יותר למכור ללקוח חוזר

מי שלומד שיווק וקידום מכירות לומד כי הדבר הקשה ביותר זה להשיג לקוח חדש, והדבר הקל ביותר זה למכור שוב ללקוח שכבר קנה בעבר. בעלי עסקים ישלמו לכם על "לידים חמים", אבל לאחר שהליד הפך ללקוח הם כבר לא צריכים אתכם – הם יכולים למכור לו שוב, ושוב ושוב, וזאת אם מערך השיווק שלהם עובד כמו שצריך עם מועדון לקוחות איכותי.

היתרון העיקרי של מועדון הלקוחות אם כך הוא מובן מאליו – הוא הופך לקוח קיים ללקוח חוזר. אבל איך מקימים מועדון לקוחות? ואיך מנהלים אותו נכון? קצרה היריעה מללמד את כל התורה הזו, אבל את הבסיס החיוני בהחלט נוכל לתת לכם, ובשמחה.

4 עקרונות להקמת מועדון לקוחות:

  1. אפיון הלקוחות שלכם – זה לפעמים לוקח זמן וניתוח דאטה עמוק, אבל כדי להרים מועדון לקוחות איכותי אתם צריכים לדעת לאפיין כל לקוח ולקוח, באופן אינדיבידואלי, ולהכניס אותם לקטגורייה הנכונה ביותר. הקריטריונים יכולים להיות גיל, מגדר, מה הם רוכשים, גובה הרכישות שלהם, מיקום גיאוגרפי, מקצוע וכיו"ב. ככל שהפרופיל עמוק יותר, כך תוכלו לשווק להם את המוצרים הנכונים, בזמן הנכון, ולהגדיל משמעותית את המכירות.
  2. בניית הצעות שאי-אפשר לסרב להן – כולנו נחשפים כל יום לעשרות, מאות ואפילו אלפי מודעות (כן כן, מי שעובד אונליין נחשף לעיתים לאלפי מודעות ביום!). אז מה יבדיל את מהלך השיווק שלכם מזה של המתחרים על תשומת הלב ועל ארנקו של הלקוח? אם ביצעתם איפיון חכם של הלקוחות שלכם, תוכלו לבנות הצעה שמתאימה להם כמו כפפה ליד, ויהיה להם קשה מאוד לסרב לה.
  3. אוטומציה – מי שמתחיל לעבוד עם מועדון לקוחות ימצא כי מהר מאוד מאגר הלקוחות שלו גדל, ושהזמן שלו הולך ומתמעט. היום הכול עובר לאוטומציה, וככל שמועדון הלקוחות שלכם יותר אוטומטי וחכם, כך הוא יהיה יעיל יותר, וניצול הזמן שלכם יהיה יעיל יותר. בהצלחה יש אוטומציה בסיסית, ועם הזמן זה הולך ומתפתח.

העיקרון הרביעי – לעבוד עם מומחים!

  1. עבודה עם מקצוענים – יש דברים בעסק שלכם שרק אתם יכולים לעשות, ודברים אחרים שכל אחד יכול לעשות. אבל יש דברים מסוימים שאתם לא יכולים להתפשר עליהם וגם לא יכולים לעשותם בעצמכם. ניהול מועדון לקוחות איכותי הוא חלק כה חשוב במערך השיווק של העסק, שהרי אי-אפשר לתת את ההקמה והניהול שלו לידיים חובבניות.

הקמת מערכת לניהול לקוחות עם VALUECARD זה מהלך חיוני לבריאות וצמיחת העסק שלכם. אם אתם מוכנים לעשות את הצעד הבא בצמיחה של העסק, ולעבור מעסק מתפקד לעסק צומח, זה הזמן להקים את מועדון הלקוחות שלכם. חשוב לציין כי גם אם ניסיתם להקים מועדון לקוחות בעבר והניסיון כשל, זה לא בגלל שהקונספט לא עובד, אלא בגלל חוסר ידע ויכולת, ועל זה ניתן לגשר על ידי מקצוענים בתחום זה.

תגיות

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן