חדשות טובותמה שמעניין

המזונות שיש להמעיט בהם על מנת להפטר מעיניים יבשות (ומה כן לאכול ולעשות)

הרבה פעמים כשאנחנו מתמודדים עם בעיה בריאותית, רפואית מסוימת, עלינו להתאים לעצמנו תפריט מיוחד, בין אם זה אומר שיש מזונות מסוימים שעלינו לצרוך יותר או אחרים שעלינו לצרוך פחות עד כדי כך שאפילו נצטרך להימנע מחלק מהם. הפעם, אנחנו כותבים לכם על תופעת העיניים היבשות:

ההסבר לכך טמון במרכיבים שקיימים באותו מזון, מרכיבים שיכולים לשפר את בריאותנו בסיטואציה איתה אנחנו מתמודדים, מנגד, כאמור, ישנם מזונות שמכילים מרכיבים שיכולים לפגוע בנו ולהחמיר את המצב.

דוגמא קלאסית לכך זה כל הנושא של מוצרי מזון שכוללים כמויות גדולות של סוכר במקרים של חולי סוכרת למשל, או למשל צריכת כוס יין אדום שנחשבת חיונית להפחתת לחץ דם ולהבדיל, הימנעות מצריכת קפאין בקרב אותם אנשים.

גם מי שמתמודד עם יובש בעיניים, צריך לדעת שישנם מזונות אשר נכון לו לצורך על מנת להתמודד עם הבעיה בצורה מושכלת, וכן ישנם מזונות שמוטב לו להימנע מהם, על מנת שלא להחמיר את הבעיה. ברגע שהוא יוצר לעצמו תפריט מותאם, כמובן בעצת מומחים בנושא, אזי שיהיה לו הרבה יותר פשוט להתמודד עם המצב ולחיות איתו, מבלי שזה ישפיע באופן מהותי על שגרת או איכות חיו.

כיצד יוצרים תפריט חכם

לפני שנסביר אילו מזונות יכולים לעזור ואילו פחות, צריך להבין את המשמעות של צריכת מזון בריא להתמודדות עם יובש בעיניים, וזה נכון למעשה לגבי לא מעט דברים אחרים איתם אנחנו מתמודדים, בין אם מדובר במצבים בריאותיים ובין אם מדובר במצבים אחרים.

כאשר אנחנו צורכים מזון מסוים, אנחנו נהנים ממרכיבים טבעיים, מרכיבים שמגיעים "נקיים", בלי חומרים שעלולים לגרום נזקים כאלה ואחרים, בלי חומרים ותכשירים שיכולים לייצר תופעות לוואי שונות שישפיעו על הבעיה עצמה וכן על היבטים בריאותיים אחרים.

לכן, ההמלצה היא תמיד לחפש את הפתרון הטבעי, פתרון שקשור כך או אחרת לתזונה או לדברים אחרים, שאינם יכולים להשפיע בצורות שליליות על הגוף.

בחלק מהמקרים אגב, כפי שנוכל לראות, הרי שאותם מזונות שיכולים לעזור בהתמודדות עם יובש בעיניים, יכולים לעזור גם לדברים אחרים, כלומר האפקט שלהם הוא רחב וגדול, הרבה יותר מאשר נניח תכשיר כזה או אחר, שמיועד אך ורק לטיפול ביובש בעיניים ולא תורם לנו שום דבר בהיבטים אחרים.

כאמור, כל דבר שאנחנו נבחר להשתמש בו, חייב להתבצע בהתאם למה שגורם מומחה ממליץ לנו, בהתאם לאבחון ולמצב בו אנחנו נמצאים. הרי אין טעם לצרוך מזון שלא באמת יכול לעזור ואולי אפילו עלול לפגוע בנו.

אילו מזונות יכולים לעזור לנו?

אומגה 3 – אחת ההמלצות הבולטות ביותר, היא שימוש באומגה 3, על כן, אנחנו יכולים לצרוך דגים, למשל סלומון, שם אנחנו יכולים למצוא כמות גדולה של חומר זה. אנחנו יכולים גם לצרוך אותו בעזרת תוסף חיצוני. מלבד סלמון, הרי שאנחנו יכולים למצוא אומגה 3, גם בטונה, מרקל. חשוב להדגיש, הרבה פעמים כשאנחנו מתמודדים עם מחלות עיניים, אחד הדברים שנוטים לבדוק, האם התזונה שלהם מכילה אומגה 3 או לא. שכן ייתכן מאוד שתפריט דל באומגה 3, הוא זה שגורם למחלות עיניים ובפרט לתסמונת העין היבשה.

מים – המלצה נוספת היא לשתות הרבה וכן לשטוף את הפנים עם מים קרים. השתייה יכולה להקל ואולי למנוע התייבשות. כשאנחנו שוטפים את הפנים עם מים קרים, אז אנחנו יכולים להרגיע את העיניים ואת הגירוי שהן חוות.

ויטמינים – כפי שאנחנו יודעים, עוד מילדות, על מנת לראות בצורה נכונה, ובשביל לשמור על העיניים שלנו בריאות, אז עלינו לצרוך הרבה מאוד גזר. אך הוא לא הדבר היחידי שמומלץ לצורך שמירה על בריאות העיניים. עלינו גם לצרוך מזונות עם מרכיבים מסוימים, כמו למשל ויטמינים A,C,E.

ויטמינים נחשבים נוגדי חמצון ויכולים לסייע לנו בבריאות התאים והרקמות בעין ובכלל. אנחנו יכולים למצוא ויטמינים אלה במקורות כגון, ירקות ירוקים, בעיקר עלים, אך אנחנו יכולים למצוא אותם גם בירקות כגון, תירס, דלעת, קישואים, פלפלים, וכן קווי וענבים.

קרוטנואידים – חומר מומלץ להתמודדות עם יובש בעיניים הוא קרוטנואידים. מדובר על קבוצה נוספת של נוגדי חמצון. אותם אנחנו יכולים למצוא, בין היתר, בירקות ירוקים, דוגמה, תרד, פטרוזיליה, קילל, וכן בירקות ופירות, כמו תירס, ענבים, פלפלים, קיווי, דלעת ועוד. מקור נוסף שיכול לעזור לנו הוא חלמון הביצה. כאן צריך להדגיש, שאם אנחנו צורכים ביצה באופן כללי, חלמון וחלבון, אז אנחנו מעשירים את הגוף שלנו גם בחלבונים בריאים.

מינראלים  – עוד חומר שנחשב מומלץ מאוד לצריכה עבור התמודדות עם יובש בעיניים, הוא מינראלים. אנחנו מדברים בעיקר על אבץ ונחושת. אנחנו יכולים למצוא אותם בבשר בקר, עוף, קטניות, אגוזים, וכן במוצרי חלב שונים, כולל חלב באופן ספציפי.

מזונות נוספים שיכולים לעשות לנו טוב בכל מה שקשור להתמודדות עם יובש בעיניים הם אפרסמון, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך, גויאבה, אלה כוללים מגוון רחב של מרכיבים תזונתיים, בין אם זה ויטמינים ובין אם מדובר במרכיבים אחרים שיכולים לעזור לנו.

כפי שניתן לראות מכל המזונות הנ"ל, מדובר בתפריט מלא, כלומר, לא מדובר כאן בתפריט חלקי או כזה שאנחנו נתקשה לייצר.

בסופו של דבר, כל המרכיבים כאן יכולים לספק לנו ארוחות מלאות, בין אם זו ארוחת בוקר, צהריים או ערב. אנחנו יכולים כמובן להוסיף דברים, אך יש להקפיד על כך, שלא נוסיף מזונות ומרכיבים שיכולים לגרום לו נזק, ובכך למעשה אנחנו מבטלים את היתרונות של המרכיבים אותם אנחנו צורכים.

 

ממה יש להימנע אם יש לנו בעיות בעיניים

בראש ובראשונה, רצוי להפחית באופן משמעותי את צריכת הקפה ובכלל צריכת קפאין. מדובר בחומר שיוצר יובש, ועל כן הוא יכול להגביר את התופעה ולא לצמצם אותה.

כמו כן, אנחנו צריכים לצמצם צריכה של ממתיקים מלאכותיים, יש להפחית גם צריכה של חטיפים אשר כוללים כמויות גדולות של נתרן, מאחר והם עלולים לגרום נזק לזרימת הדם לעין, לצמצם צריכה של אוכל מעובד ותעשייתי, בין אם זה מרקים מעובדים, סלטים תעשייתיים, נקניקים, וכן, מאכלים שיש בהם כמויות גדולות של סוכר, שכן אחת הסיבות להתפתחות יובש בעיניים, נובעת מהתפתחות מחלת הסוכרת.

לסיכום- האם קיבלתם בעבר עצה לגבי מזונות אלו ואחרים אבל שום דבר מזה לא קרה?

בסופו של דבר, אנחנו יכולים לראות שמדובר על תפריט בריא. זהו תפריט המתאים לאנשים רבים ומחזק אותם ולא רק בכל הקשור לטיפול בבעיות יובש בעיניים.

יחד עם זאת, כל זה יעזור כאמור רק אם תתמידו ושם, כמו תמיד, לרוב טמונה הבעיה.

לרובנו יש נטייה להתחיל עם דברים, אך לעזוב אותם אחרי יום או יומיים. כמו בכל דבר, גם במקרה הזה, המטרה הראשונית צריכה להיות לבנות הרגל. אם קשה לכם עם בניית הרגלים. אתם לא לבד.

עזבו את כל העצות יחד, קחו לכם דבר אחד שממנו אולי לא קל לכם להימנע ודבר אחר, שאתם עדיין לא הכנסתם לתפריט שלכם- והכניסו  (והסירו) אותם, בהתאמה, לתפריט. כל יום, אותה שעה בין אם החלטתם לעשות את זה בארוחת בוקר, צהרים או ערב.

נשמח לשמוע בתגובות אם הכתבה עזרה לכם, בדר"כ מרגישים בשינוי לאחר 21 ימים. כשהתמדתם 21 ימים ויותר, בניתם הרגל ואפשר לצרף עוד מאכל או מעשה שייטיב עם העיניים שלכם.

בהצלחה!

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן