תרופות סבתא

תרופות סבתא לחוסר מגנזיום שכדאי להכיר

לכל מינרל, ויטמין ואלמנט בגוף שלנו יש תפקיד, אך ישנם כאלו שיש להם יותר תפקידים ממה שחשבתם. ידעתם שהמגנזיום למשל, הוא חלק בלתי נפרד מיותר מ-200 תהליכים המתרחשים בגוף? כן, הוא המינרל הרביעי מבחינת נפיצות בגוף האדם, והוא קשור לבריאות העצמות, העצבים, לשרירים, הלב ועוד.

למרבה המזל הוא גם זמין לנו במוצרי מזון רבים, כך שהדבר ההגיוני לחשוב הוא שיהיה לנו קשה לחמוק ממצב של חוסר במגנזיום, נכון? ובכן, לא נכון. רבים מצאים עצמם מחפשים תרופות סבתא לחוסר מגנזיום מכיוון שגם הם, מצאו עצמם לפתע נכנסים לסטטיסטיקה, וגילו שרמות המגנזיום בגופם נמוכות מהרגיל. למען האמת, ישראל נמצאת במקום נמוך בעולם בצריכת המגנזיום היומית בכל גיל. 

תרופות לחוסר מגנזיום

על תרופות סבתא לחוסר מגנזיום והסיבות לכך

לפני שנרחיב אודות תרופות סבתא לחוסר מגנזיום כדאי להבין ממה הוא עלול להיגרם;

  • היום יום – אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיום יום בישראל לחוץ ומתוח, ועל הדרך גם חם מאוד. אלו יוצרים יחדיו קומבינציה שמעלה את רמות האדרנלין באופן שוטף וקבוע, ועלולה לגרום להפרשה מוגברת של מגנזיום במתן שתן.
  • מזונות מעובדים – במאה ה-21, מזון מעובד הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט. לצד אלו, התפלת המים בישראל תורמת גם היא למחסור במגנזיום שכן בשל ההתפלה, נעלם המגנזיום ממי השתייה, שעד כה היה חלק מהם. הדבר נכון גם לגבי פירות וירקות, שעוברים השקיה במים מותפלים.
  • מצבים רפואיים – מחלות מעי, הקאות כרוניות וכדומה, עלולות להפחית את רמות המגנזיום בגוף.
  • שימו לב לכליות – מבקרים בשירותים לא מעט? שימו לב שמתן שתן באופן לא מאוזן עלול לגרום להפרשה של מגנזיום בשתן. הכליות אגב, הן הוסת העיקרי של רמות המגנזיום בגוף כך שלרוב הדברים קשורים זה בזה.
  • חומציות – המגנזיום נספג אופן אופטימלי בסביבה חומצית. על כן, תרופות מנטרלות חומציות עלולות להפחית את ספיגת המגנזיום בדם.  
  • אוכלוסיות בסיכון – למשל, מבוגרים שאצלם נצפית ירידה בחומציות הקיבה, זאת לצד ספיגת המגנזיום במעי שיורדת גם היא עם הגיל. בנוסף, אנשים שעוסקים בפעילות גופנית מוגברת כגון חיילים, ספורטאים ועוד, עלולים לאבד מגנזיום. 
  • אלכוהוליזם, שימוש בתרופות מסוימות וסוכרת לא מאוזנת.

חוסר במגנזיום תסמינים

האם ניתן לחוש חוסר במגנזיום? התשובה היא – כן! הגוף מאותת לנו על חוסר במגנזיום על ידי אובדן התיאבון, עייפות, הקאות ובחילות, חולשה, נימול והתכווצות שרירים, שינויים בקצב הלב ובמקרי קיצון אף פרכוסים ושינויים קיצוניים בהתנהגות. 

תרופות סבתא לחוסר מגנזיום כמוצרי מזון מדויקים

הרי אומרים שמגנזיום נמצא באופן טבעי במאכלים שונים. אז כשיש חוסר מגנזיום מה לאכול כדי לאזן את הגוף? ישנן המון אפשרויות; החל מקטניות וירקות, גרעינים, שקדים, אגוזים, שוקולד מריר, בשר וחלב ומוצריו. לרוב נוטים להאשים את המזון המעובד בעובדה שרוב האוכלוסייה סובלת מחוסר מגנזיום, שכן בשל אורח החיים העמוס רבים מעדיפים לצרוך מזון מוכן ומעובד מאשר מוצרי מזון טבעיים.

חוסר במגנזיום מה לאכול

שימו לב למה שהגוף מנסה לספר לכם

התשובה לשאלה איך בודקים חוסר במגנזיום היא פשוט לשים לב למה שהגוף מאותת; לעייפות שעלולה להתגבר לפתע, לבחילות ללא סיבה, הפרעות שינה, מיגרנות חוזרות ועוד. בכל אלו, האשם העיקרי יכול להיות החוסר במגנזיום. למרבה המזל כעת אתם יודעים עד כמה קל באמצעות תרופות סבתא לחוסר במגנזיום לאזן את הגוף, פשוט באמצעות תזונה נכונה ומעקב רפואי מקצועי.

תכנים דומים שתאהבו:

בדקו גם את:
Close
Back to top button
דילוג לתוכן