צרכנות
פופולארי

מקליאופטרה ועד ימינו: גלגולו של ליפסטיק

מתקופת ממלכת בבל הקדומה דרך המלכה קליאופטרה ועד ימינו אנו – ליפסטיק הוא אחד המוצרים הקוסמטיים שמוסיפים הרבה צבע לפנים, וגם לחיי היום יום

אודם, שפתון, ליפסטיק – לא משנה איך קוראים לתכשיר הקוסמטי הנמרח על השפתיים, כבר יותר מ-5,000 שנים נשים (ולא פעם גם גברים) לא יכולים בלעדיו. נשות בבל היו מושחות את שפתיהן באודם, שהיה עשוי מאבני חן מרוסקות; המלכה קליאופטרה מרחה ליפסטיק שנוצר מרסק של חיפושיות אדומות ונמלים; ביפן נשים עשו שימוש בשילוב של שעווה, דבש ופיגמנטים כדי ליצור שפתונים – במילים אחרות השפתיים שלנו נמצאות במוקד תשומת הלב אלפי שנים והמגמה הזו רק הולכת ומתחזקת.

כיום, כמובן, ישנן תעשיות שלמות שמפיקות ליפסטיק בכל מיני צבעים, גדלים ואפילו ריחות. כבר אין צורך לרסק אבני חן או חיפושיות כדי להתאפר (תודה לאל…), ובכל זאת נדמה שחדשות לבקרים מופץ ליפסטיק חדש, כזה שהופך באחת למוצר קוסמטי שנערות ונשים בכל הגילאים חייבות לנסות, ויפה שעה אחת קודם.

כמובן שהעושר הקוסמטי מביא איתו שימושים רבים:

הברקה – ליפסטיק שמיועד להברקה של השפתיים ייקרא על פי רוב ליפגלוס. ישנם גלוסים שקופים, צבעוניים וכאלה עם נצנצים. כל הגלוסים נמרחים ישירות על השפתיים ומוסיפים ברק מדליק למראה הפנים.

לחות – ליפסטיק להוספת לחות הוא מוצר רפואי למחצה, שמטרתו להחדיר לחות לשפתיים ולמנוע תופעה של שפתיים יבשות או סדוקות. מוצרים אלו הפכו בשנים האחרונות לפופולריים ביותר וישנן לא מעט ילדות ונערות צעירות שעושות שימוש בליפסטיקים מסוג זה כל ימות השנה, בלי קשר לשפתיים יבשות.

צבע – ליפסטיק סגול, ורוד, שחור, ירוק ואפילו כחול – ישנם צבעים שפופולריים בעיקר בפורים, אחרים לאורך כל ימות השנה. כך או אחרת, ברגע שאשה יודעת מה הצבע הכי מתאים לה, כל מה שצריך זה רק לבחור את הגוון המושלם וליהנות משפתיים צבעוניות וחושניות.

טיפול – ישנן תרופות שנמכרות לציבור בצורת ליפסטיק. לרוב מדובר במשחות טיפוליות שנועדו לטפל באזור השפתיים ונמכרות באריזות שדומות לאלו של אודמים ושפתונים.

אגב, לא תמיד ליפסטיק נחשב למוצר כה פופולרי. ויקטוריה מלכת אנגליה שאחזה בכס המלכות במאה ה-19 דווקא שייכה שימוש בליפסטיק לתופעה של פריצות ואורח חיים פרובוקטיבי. כיוון שכך במשך כל שנות מלכותה אסרה המלכה על נשים תושבות בריטניה לעשות שימוש בליפסטיק עד שהן נישאות כדת וכדין לבחיר ליבן. רק לאחר הנישואין היה מותר לנשים הצעירות להתאפר מבלי לעורר עליהן חוות דעת ציבורית עוינת.

מאז ימיה של המלכה ויקטוריה המציאות השתנתה מקצה לקצה. כיום במדינות המערב משיכה של שפתיים בליפסטיק צבעוני, זוהר או מנצנץ היא חלק משגרת טיפוח אצל מיליוני נשים. בין אם זה בשל הרצון להוסיף קורטוב של חושניות למראה או בשל הרצון להוסיף גלאם למראה הפנים, נדמה ששימוש בליפסטיק כאן כדי להישאר.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן