צרכנות
פופולארי

מד שיפוע: איך הוא עובד?

מד שיפוע הוא מכשיר גיאוטכני שמשמש למדידת גודל הטיה, עם משתני זמן במספר מבנים. לאותה המטרה, מכשיר זה משתמש בטלפון נייד של מערכת הפעלת אנדרואיד עם ממשק אלחוטי כמכשיר קריאה. למכשירי אנדרואיד האחרונים יש תצוגת צבע גדולה עם מסך מגע שמקל על קריאה.

הנתונים נשארים גם אם החשמל כבוי, וניתן להעלות אותם גם לשרת מרוחק באמצעות רשת סלולרית. ניתן לייבא את הנתונים בקלות גם לתוכנות הצגת נתוני מצלמות צד שלישי, או לתוכנית גיליונות אלקטרוניים כמו Microsoft Excel.

מכיוון שיחידת הקריאה היא טלפון נייד, רוב האנשים מכירים את פעולתו. מאמר זה מסביר מהו מד שיפוע, היכן משתמשים בו ואיך הוא עובד.

מה זה מד שיפוע?

אם אתם תוהים מה זה מד שיפוע, הנה התשובה. מערכות שיפוע משתמשות בבדיקת הטיה מסוג חוצה שמחובר ליחידת סליל. יחידת הסליל מורכבת מסליל מפותל שמחזיק את הכרבל ויחידת ממסר Bluetooth אלחוטית שמעבירה את הנתונים ליחידת הקריאה. יחידת סליל הכבלים כוללת גם סוללה נטענת שמשמשת לתפקוד כל המערכת.

חברה שמתמחה בייצור ושיווק מכשירי מדידה מציעה שני סוגי מדי צעדים עם דיוק גבוה; אנכי ואופקי, שהם חלק מהחיישנים האמינים ביותר המיוצרים בכל מקום בעולם.

שימוש במד שיפוע

מד שיפוע משמש למדידת תנועה לרוחב ביישומים כמו:

  • תנועת קרקע באזורים נטויים.
  • איתור שיפועים במבנים הידראוליים.
  • מדידת יציבות במהלך הבנייה.
  • הסטת קירות תומכים ומצבורי עומס.

המכשיר כולל אפשרות בדיקת הטיה באמצעות כבל מחובר עם סליל ומחזיק כבלים, וכונן נתונים לטלפונים ניידים. מד שיפוע מספק נתונים כמותיים משמעותיים על גודל ההטיה והמשתנים שלה עם הזמן. מד שיפוע מסייע במעקב אחר תהליך הבניה ומצביע על מצבים שעלולים להיות מסוכנים ולהשפיע באופן שלילי על יציבות המבנה, היסודות והסביבה.

מבנה מד שיפוע

מד שיפוע מיוצר ממארז מחורץ מפלסטיק שכולל מילוי סוללה, עם אפשרות חדירה לקידוחים או חיבור חיצוני למבנים או למצבורי עפר. מעטפת השיפוע עשויה להיות מותקנת עם צימודים טלסקופיים עם התקדמות הבניה ומספקת הזדמנות למדידות מדויקות.

נציגי השירות של חברה שמייצרת ומשווקת מכשירי מדידה מדריכים מודדים לשימוש במערכת מד שיפוע להשגת תוצאות מדידה מדויקות בפרויקטים של בנייה.

איך עובד מד שיפוע?

מד שיפוע מודד זוויות הטיה מקווים אנכיים או ממישורים אופקיים ביחס לפני שטח הקרקע. מד התאוצה מודד את השינוי בתאוצה עקב כוח הכבידה במהלך סיבוב סביב ציר אופקי. בדיקת שיפוע אנכית מודדת את ההטיה לאורך מישור אנכי, ואת ההטיה לאורך שני מישורים אנכיים שהם אורותוגונליים זה לזה, כאשר קו החיתוך שלהם עולה בקנה אחד עם ציר הגלישה.

ברוב המקרים, מד שיפוע משמש למדידת הטיה לאורך מישור אנכי שחולף לאורך ציר המדד, עם שימוש במד תאוצה שני למדידת ההטיה האופקית, כך שניתן יהיה לזהות כל סיבוב אופקי ולתקן אותו.

 

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן