צרכנות
פופולארי

מאווררי תקרה חסכוניים: הבטחת החיסכון באנרגיה מתקיימת

מאווררי תקרה נחשבים היום למכשירי החשמל הפופולריים ביותר בתחום מכשירי החשמל הביתיים, ואם בוחרים את הדגמים החדשים עם ציון החיסכון באנרגיה, הם מאפשרים גם הפחתה משמעותית בחשבונות החשמל בקיץ.

הם מציעים גם אלטרנטיבה דקורטיבית לגופי תאורה סטנדרטיים, כך שאין זה מפתיע שלשני שלישים ממשקי הבתים הישראלים יש היום מאווררי תקרה חסכוניים שתלויים בחדרי שינה ואזורי מגורים שונים בבתים חדשים רבים.

הזדמנות אדירה לחיסכון בחשמל

כשמשתמשים בהם ביעילות, מאווררי תקרה מציעים אפשרויות אדירות לחסכון בחשמל, שנובע ממנועים חסכוניים באנרגיה, אווירודינמיקה של להבים טובים, תאורה חסכונית בחשמל, בקרות חכמות והבנת שימוש טובה יותר של רוכשים. במילים אחרות, מאווררי תקרה חסכוניים מספקים נוחות ותאורה טובה תוך צריחת פחות אנרגיה.

ההזדמנות לשפר את יעילות המנועים של מאווררי התקרה היא עצומה, בהתחשב בעובדה לפיה רוב מאווררי התקרה הסטנדרטיים מבזבזים היום בסביבת 80-95% מהחשמל שלהם כחום.

בעתיד יוצגו דגמים משופרים של מאווררי תקרה חסכוניים

ההזדמנות המשמעותית הנוספת לשפר עוד יותר את יעילות המנועים של מאווררי תקרה חסכוניים תתרחש בטווח הארוך, שכן תוכניות ייצור חדשות מובילות יצרני פתרונות אוורור ומיזוג אוויר לייצר מאווררים עם מנועים מתקדמים יעילים יותר מהמכשירים המקוריים שלהם.

ניתן להשיג שיפורים בזרימת האוויר לוואט באמצעות שיפורי מנועים או להבים, ויצרני מערכות מיזוג אוויר ופתרונות אוורור מאתרים את השיטות היעילות והמשתלמות ביותר לשלב בין השניים.

שיפורים בייצור מאווררי תקרה חסכוניים

שיפורים בבקרות הייצור של מאווררי תקרה חסכוניים מתבצעים באמצעות התאמה הדוקה של פעולת המאוורר לתנאי החדר והתפוסה. באמצעות הצבת פקדי מהירות וכיוון המנוע במיקום נוח משיג חלק ממטרה זו.

חלק מבעלי הבתים רוכשים מאווררי תקרה עם חיישנים שיודעים לכבות את המאווררים לאחר שאנשים יוצאים מהחדר, אחרים רוכשים מאווררים עם טיימרים מובנים, וחלק מהאנשים מתאימים את מהירות המאוורר אוטומטית לטמפרטורת האוויר.

מאפייני החיסכון בחשמל במאווררי תקרה

שימוש במנורות פלורסנט קומפקטיות הופך את תאורת מאווררי התקרה לחסכונית באנרגיה, ושימוש בתאורה זו מציע ארבעה יתרונות ביישומי מאווררי תקרה חסכוניים:

  • תוחלת חיים ארוכה מפחיתה את הטרחה של החלפת נורות, במיוחד בחרים עם תקרות גבוהות.
  • החיסכון באנרגיה עשוי גם להיות גדול יותר במיוחד עם ייצור מאווררי תקרה עם מנועים ולהבים טובים יותר מהדגמים הקלאסיים.
  • תפוקת האור גבוהה בהרבה ומונעת התחממות יתר.

התקנת מקור פלורסנט קומפקטי יחיד שיש לו תפוקות גבוהות מציע מספר יתרונות חשובים, ובמיוחד תפוקת אור גבוהה מאוד עם נוחות מרבית במחזור חיים נמוך ביותר. מאווררי תקרה חסכוניים מגיעים עם תווית יעילות אנרגטית שמבטיחה כי החיסכון באנרגיה יימשך.

בשורה התחתונה, שילוב של ייצור מאווררי תקרה חסכוניים מתקדמים עם חינוך צרכני יוביל לעתיד של חיסכון משמעותי בחשמל

חינוך צרכנים לבחור מכשירי חשמל שממותגים בסמל היעילות האנרגטית, והבנת תפעול חכם, בשילוב עם התקדמות בייצור מאווררי תקרה חסכוניים מובילה למצב בו יותר ויותר בעלי בתים מבינים את חשיבות התקנת מאווררי תקרה בבתיהם, במקום להפעיל את מערכת מיזוג האוויר במשך רוב שעות היום והלילה, ובכך לחסוך אלפי שקלים מדי שנה בחשבונות החשמל.

 

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן