צרכנות
פופולארי

מה זה מערכת מיזוג VRF?

חום או קור קיצוני הן לא תחושות נעימות. לכן, מערכות מיזוג האוויר בישראל הפכו למצרך שנדרש כמעט בכל בית. מערכת מיזוג VRF היא אחת ההצעות שנותנים אנשי מזגנים. נשאלת השאלה מה זה בדיוק. המשיכו לקרוא וקבלו את כל התשובות

שוק מיזוג האוויר הוא רחב ומגוון מאוד. כיום יש פתרונות מיזוג לחללים מאוד מורכבים, ולרוב מדובר בעלויות נמוכות בהרבה מהמצופה. אם אתם מחפשים להתקין מיזוג אוויר בבית או במשרד, מומלץ להכיר מושג חדש-ישן בתחום: מערכת מיזוג VRF. רוני, טכנאי ומתקין מזגנים, עצר באמצע יום עבודה כדי לתת את התשובות לכל השאלות.

מה זה מערכת מיזוג VRF?

זו בעצם מערכת מיזוג מתקדמת שמשווקת כבר מספר שנים בישראל. VRF זה ראשי תיבות של Variant Refrigerant Flow או בעברית – נפח קירור משתנה. המשמעות היא שאם יש חלל המורכב מחללי משנה, מערכת מיזוג האוויר יכולה לנתב את זרימת האוויר בין החללים, כך שחלק מהמקומות יהיו קרים או חמים יותר ממקומות אחרים.

למה המערכת מהווה חידוש?

מדובר במערכת שמייצרת שלום בית, וזה דבר מאוד חשוב. בהרבה משפחות וגם בהרבה מקומות עבודה יש כל הזמן מריבה על הטמפרטורה של המזגן. עבור חלק מהאנשים עדיף שיהיה קר מאוד ועבור אחרים הקור הוא בלתי נסבל. הדברים נכונים גם בתקופת הקיץ, כאשר יש מי שמעדיפים לחמם את החלל בעוד אחרים דווקא נהנים מהאוויר הקר שכל כך חיכו לו כל ימות הקיץ. בשורה התחתונה, מערכות המיזוג החדישות מאפשרות לכולם להיות מרוצים וליהנות מטמפרטורה אופטימלית. זה שיפור אדיר באיכות החיים.

האם המחיר של מערכות המיזוג הללו יקר יותר בהשוואה למערכות אחרות?

לא בהכרח. הכל תלוי באופי העבודה, במורכבות של ההתקנה ובדרישות של הלקוח. בגדול, החיסכון בעלויות הוצאות החשמל לאורך זמן מכסה את ההשקעה בהתקנת המערכת החדשה, כך שבכל מקרה זה מאוד כדאי.

האם התפעול של המערכות מורכב?

ממש לא! מדובר במערכות ידידותיות מאוד למשתמש. הדרכה פשוטה על המערכת וכבר ניתן לעשות בה שימוש לאורך זמן.

האם מדובר במערכות אמינות?

מאוד! הטכנולוגיה המתקדמת המוטמעת במערכות המיזוג הופכת אותן לאמינות מאוד ולמערכות שנותנות שירות מעולה לאורך פרק זמן ארוך. כמובן שכמו כל מוצר חשמלי אחר יש תקלות פה ושם, אבל אם מקפידים על שימוש נכון, ניקוי של המסננים ותחזוקה שוטפת בהתאם להנחיות, אין סיבה שיהיו תקלות כאלו.

האם נדרשים אנשי מקצוע ספציפיים לצורך ההתקנה?

כמו כל מערכת חשמלית אחרת, גם את מערכות המיזוג הללו צריך להתקין איש מקצוע שעבר הכשרה והדרכה והוסמך בתחום, אחרת עלולות להיות טעויות בהתקנה שיובילו לתקלות מיותרות. חשוב שמתקין המזגנים יהיה מוסמך וכן יתן אחריות על העבודה שלו. כך שבמקרה תקלה יהיה לכם למי לפנות.

 

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן