צרכנות
פופולארי

כל מה שחשוב לדעת על הבחינה הפסיכומטרית

אם החלטתם שאתם מעוניינים לפנות ללימודי תואר ראשון, חשוב שתיקחו בחשבון, שברוב מוסדות הלימוד האקדמאיים ידרשו ממכם ציון פסיכומטרי כחלק מתנאי הקבלה.
כך שגם אם אתם מעוניינים לעשות תואר במדעי הרוח וגם אם אתם שוקלים בכלל ללמוד מערכות מידע, רגע לפני שאתם נכנסים לעומק הדברים ואולי מקבלים החלטה לגבי בחירת מוסד הלימודים המתאים, חשוב שתדאגו לעבור את הבחינה הפסיכומטרית.
בכדי להקל עליכם ולקצר עבורכם תהליכים, בכל מה שקשור לשלב הברורים הנדרשים סביב הבחינה הפסיכומטרית, להלן מספר דברים שחשוב שתדעו על הבחינה הפסיכומטרית:

להציב לעצמכם יעדים
אם עדיין לא עברתם את הבחינה הפסיכומטרית ופניכם כבר נשואות לעבר לימודי תואר ראשון. ההמלצה היא שתבינו בשלב הראשון, מה אתם רוצים ללמוד. אחרי שתבינו מה אתם רוצים ללמוד, כדאי לבדוק את כל מוסדות הלימוד הרלוונטיים בעבורכם ולהתעמק בתנאי הקבלה למסלול המבוקש במקום הלימוד הרצוי. הבירורים הללו, יאפשרו לכם להבין מה הציון הפסיכומטרי המינימאלי שאתם צריכים בכדי להתקבל – מאוד יכול להיות שתגלו שתנאי הסף לקבלה הינם נמוכים יחסית ובמקרה כזה, לא תצטרכו להלחיץ את עצמכם יתר על המידה בהליך ההכנה לקראת הבחינה.

תכננו את הזמנים
הבחינה הפסיכומטרית מתקיימת במספר מועדים במהלך השנה. חשוב מאוד שתבחרו בצורה מושכלת את מועד הבחינה אליה אתם מתכננים לגשת.
כך לדוגמא, אם אתם מעוניינים להירשם ללימודים לסמסטר אשר מתחיל בחודש אוקטובר של שנה מסוימת, אתם חייבים לוודא שאתם ניגשים לבחינה הפסיכומטרית במועד אשר יאפשר לכם לקבל את הציון, עד לסיום ההרשמה לאותו הסמסטר.
יש לקחת בחשבון שציון הבחינה הפסיכומטרי נשלח בדואר אלקטרוני עד ל-45 יום ממועד הבחינה.

האם אתם מעוניינים לקחת קורס או ללמוד באופן עצמאי?
יש 2 דרכים מרכזיות באמצעותן אתם יכולים להתכונן לבחינה הפסיכומטרית: הדרך הראשונה היא ללמוד באופן עצמאי – אתם יכולים לקנות חוברות ייעודיות או להשתמש באתרים שונים ברשת האינטרנט המציעים תרגולים. דרך נוספת היא להירשם לקורס פסיכומטרי – יש לא מעט בתי ספר אשר מציעים קורסים שכאלו וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הקורס המתאים – כמובן, תוך התחשבות בזמנים ודגש על צורת הלימודים המועדפת – האם אתם מעדיפים קורס פיזי או קורס דיגיטלי (כיום, ניתן גם למצוא קורסים המועברים דרך הזום).

הציונים בבחינה הפסיכומטרית
הציון בבחינה הפסיכומטרי ינוע בין 200 לציון הנמוך ביותר ל-800 המהווה את הציון המקסימאלי.
הבחינה מחולקת ל-3 תחומים – חשיבה כמותית (40 אחוז ממשקל הבחינה), חשיבה מילולית (40 אחוז ממשקל הבחינה) ואנגלית (20 אחוז ממשקל הבחינה). על כל אחד מהתחומים ניתן לקבל ציון אשר ינוע בין 50 ל-150.

ומה קורה אם הציון אינו גבוה מספיק?
כעיקרון, אין הגבלה על מספר הפעמים בו אתם יכולים לעבור את הבחינה הפסיכומטרית.
כך שבמידה ולא תקבלו בבחינה הפסיכומטרית הראשונה ציון אשר יעמוד בדרישות הקבלה המבוקשות, תוכלו לחזור על הבחינה שוב (ושוב). כמובן, שאתם צריכים לקחת בחשבון, שבכדי לשפר את הציון עליכם להמשיך ולהתכונן לבחינה – ואף לשקול לקחת קורס פסיכומטרי נוסף.
כך שאם תנאי הקבלה למסלול הלימודים המבוקש מצריכים ממכם ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד, כדאי שתיקחו בחשבון שיהיה עליכם לדחות את מועד ההרשמה ללימודים, עד שתשיגו את הציון אותו אתם צריכים לצורך קבלה לאותו המסלול.
אפשרות נוספת העומדת לרשותכם, היא כמובן, לבחור במסלול לימודים אחר או לבדוק מוסדות לימוד נוספים אשר מציעים את אותו מסלול לימודים ואולי מעמידים תנאי סף נמוכים יותר.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן