צרכנות
פופולארי

טיפול בפצעי סוכרת ואיך להימנע מכריתה

מחלת סוכרת מציבה את החולים בסיכון גבוה לבעיות בריאות נלוות רבות, כולל כריתת רגל, לכן חשוב להקפיד על טיפול בפצעי סוכרת באופן מקיף כדי למנוע את הסיכון לכריתת כף הרגל או הרגל.

הטיפול כולל שיטות לשמירה על בריאות כפות הרגליים והרגליים עם הקפדה על הגנה ובדיקת כפות הרגליים מדי יום.

איך סוכרת עלולה לפגוע ברגליים?

סוכרת קשורה לשני מצבים נלווים שמגבירים את הסיכון לקטיעת כף הרגל: מחלת עורקים היקפית ונוירופתיה סוכרתית. מחלת עורקים היקפית עלולה לצמצם את העורקים שמזרימים דם לכפות הרגליים ולרגליים, ולגרום לחולים לסבל מוגבר מזיהומים וכיבים, שהם פצעים פתוחים.

בהעדר זרימת דם תקינה, פצעים אלו עלולים להחלים לאט, לכן נדרש טיפול בפצעי סוכרת בגישה מקצועית ומיומנת. נוירופתיה היא פגיעה עצבית. רמות סוכר גבוהות בדם שנגרמות כתוצאה מסוכרת עלולות לפגוע בעצבים ובכלי הדם, כולל פגיעה בכפות הרגליים וברגליים.

סיכוני נוירופתיה סוכרתית

אם העצבים ניזוקים, החולה עלול שלא לחוש תחושות כאב, חום, קור, פגיעת חפצים חדים או תסמינים אחרים של כיבים או זיהומים. אם יש לכם נוירופתיה בכפות הרגליים, תוכלו ללכת עם הפצע מבלי לדעת על קיומו, מה שאומר שאתם עלולים לסבול מחתך חמור מבלי להבחין בו עד שהוא מזדהם, מה שמעלה את הסיכון לזיהום חמור או מוות הרקמות.

במקרים חמורים, השיטה היחידה של טיפול בפצעי סוכרת לזיהום שלא אותר בזמן היא קטיעה או הסרת האזור המושפע.

סיבוכים שמגבירים את הצורך בקטיעה

טיפול בפצעי סוכרת ומניעת הסיכון לקטיעה נדרש במיוחד במצבים הבאים:

  • היסטוריה משפחתית של קטיעות רגליים הקשורות לסוכרת.
  • בני משפחה אחרים שסובלים מסוכרת.
  • כיבים בכף הרגל.
  • שברים בכף הרגל.
  • ריפוי איטי של פצעים.
  • פטרת ציפורניים או זיהומים אחרים בציפורניים.
  • יבלות עבות.

במצב של סוכרת, יש להתמקד בפיקוח קפדני על בריאות כפות הרגליים כדי למנוע את הסיכון לקטיעה. טיפול בסוכרת מונע קטיעה אם מקפידים על בריאות הרגליים, בשילוב שליטה על הסוכרת, לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה.

חשיבות פיקוח רפואי קבוע של צוות רפואי רב תחומי

טיפול בפצעי סוכרת למניעת קטיעה צריך להתבצע באופן קבוע עם מעקב ופיקוח רפואי צמוד אחר כל שינוי במצב הסוכרת. אם יש לכם נזק עצבי, יכן שתצטרכו לפנות לרופא רגליים או לרופא סוכרת, שנקרא אנדוקרינולוג אחת לחודש או חודשיים. טיפול במרפאה רב תחומית מסייע בשמירה על רמת הסוכר בדם באמצעות תרופות, תזונה נכונה ופעילות גופנית.

הרופאים יבחנו גם את מצב כפות הרגליים והרגליים שלכם על מנת לוודא שלא מתרחשת החמרה. ככל שבעיות רפואיות שנלוות לסוכרת, כיבים וזיהומים שונים מאובחנים בזמן, כך ניתן למנוע כריתה. טיפול בפצעי סוכרת מתחיל עם טיפול בזיהומים או בפצעים באמצעות תרופות, ואפשרות הכריתה תהיה האפשרות האחרונה שתתקבל רק עם מות רקמה בכף הרגל או ברגל.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן