צרכנות
פופולארי

הטבות לעולים חדשים

החלטתם לעלות לארץ? שיהיה בשעה טובה, אין ספק שמדובר בתהליך מרגש במיוחד. מאמר זה מציג את חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום שיסייעו להקלת קשיי הקליטה בארץ, כך שתוכלו לקבל את מכלול הטבות לעולים חדשים שמגיעות לכם.

כנסת ישראל אישרה בשנת 2008 את התיקון לחוק מס הכנסה, לפיו הטבות לעולים חדשים שמגיעים כוללות פטורים מלאים מתשלומי מס. מטרת ההטבות היא לעודד יהודים ממדינות זרות לעלות לארץ, וביטול המיסים בשנים הראשונות לשהותם בארץ, יוביל גם לתרומה למשק הישראלי.

הטבות לעולים חדשים מאפשרות להם להתחיל את חייהם בישראל ללא מכשולים, ובכך ניתן להגדיל באופן משמעותי את יהודי התפוצות שיגיעו להשתקע באופן קבע בישראל.

זכאות למענק קליטה

משרד העלייה והקליטה יעניק לכם מענק כספי שיקל עליכם את תהליך הקליטה הראשוני בארץ. המענק הכספי הראשוני יינתן לכם ללא כל קשר לזהות המדינה שממנה עליתם והוא אף כולל תשלום עבור דמי מחייה לתקופה של חצי שנה במהלך הלימודים שלכם באולפן. כמו כן, המענק יכלול סיוע כספי בשכר דירה לתקופה של שנה.

סיוע בתעסוקה

אין ספק שאחד מהאתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני העולים החדשים הוא מציאת עבודה בישראל.

לכן, אחת הזכויות הכי משמעותיות שתהיו זכאים לה היא סיוע בתחום התעסוקה, שכולל בין השאר לימודי עברית בתחומי עיסוק טכנולוגיים, קורסי הכנה שונים, סדנאות, הדרכות על חיפוש עבודה ועוד. מדובר בחבילת סיוע בעלת חשיבות מכרעת בכל הקשור לקליטה מוצלחת שלכם בארץ.

הבטחת הכנסה לשנה

במידה ואתם עולים חדשים שאינם זכאים לסל קליטה, לומדים באולפן, משתתפים בקורסים של משרד העלייה או מובטלים, אתם זכאים להבטחת הכנסה לתקופה של עד שנה מיום העלייה שלכם ארצה.

סיוע בתשלום שכר דירה

משרד העלייה יעניק לכם, העולים החדשים, סיוע בתשלום שכר דירה בהתאם לרמת ההכנסה שלכם. במידה ואתם זכאים לדיור ציבורי, משרד העלייה והקליטה יכנס לתמונה ויסייע לכם בנושא, כמו גם ברכישת דירה בשוק הפרטי באמצעות שיתוף פעולה עם בנקים שונית המעניקים הלוואות משכנתא.

סיוע בלימודי עברית ולימודים גבוהים

משרד העלייה והקליטה יממן לכם את שכר הלימוד בתקופת הלימודים ואפילו את הוצאות הנסיעה לאולפן.

חוץ מזה, הטבות לעולים חדשים מציעות לסטודנטים זכאות למימון לתואר ראשון ושני, לימודי הנדסאות ועוד.

ללא כל קשר לסיוע הזה, משרד העלייה והקליטה יאפשר לכם לקחת חלק בתוכנית מלגות לתלמידים העוסקים במחקר ורואים את עצמם חיים בישראל.

קצבת הבטחת קיום

במידה ואתם מגיעים ממשפחות חד הוריות, חולים או מאושפזים, נכים, נשים בהריון או כל סיבה אחרת שלא מאפשרת לכם להיחשב כמחפש עבודה, אתם זכאים לקצבת קיום נתמכים שתיקבע בהתאם להרכב המשפחתי שלכם.

זהו. עכשיו שאתם מודעים לסוגים השונים של הטבות לעולים חדשים, זה הזמן ליצור קשר עם מומחי לוגיסטיקה שיעזרו לכם להתאקלם היטב בארץ.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button
דילוג לתוכן