fbpx
עמוד הבית / Food Power / לא צריך תירוצים – קבלו 12 סיבות להוסיף אבוקדו לתזונה שלכם

לא צריך תירוצים – קבלו 12 סיבות להוסיף אבוקדו לתזונה שלכם

 

אבוקדו סופר פוד

אם אתם כבר אוכלים אבוקדו בכל יום, יש לזה סיבה טובה.
אם עוד לא ואם אתם חוששים מהשומניות שלו, אנחנו עומדים להפתיע אתם.
האבוקדו הוא פרי בעל שלל תכונות ייחודיות.
הוא מכיל שומנים בריאים ולצד זה פחמימות וחלבונים.
הוא מוסיף טעם לכל ארוחה ומשתלב בשלל מאכלים.
באבוקדו קטן יש 150 קלוריות ולפחות 12 יתרונות בריאותיים אותם נפרט מיד.

1. מגביר את תחושת השובע

אכילת אבוקדו מגבירה את תחושת השובע ולצד זה היא מרחיקה את הרצון "לנשנש" במהלך היום.
אכילת אבוקדו ממלאת אותנו והוא משתלב בשלל ארוחות.
לצד הערכים הגבוהים של השומנים הבריאים, הוא גורם לנו לוותר על חטיפים ומקטין את התשוקה למתוק.

2. שיפור מראה העור והשיעראבוקדו טוב לעור

ויטמין E הוא שאחראי לשיפור מראה העור והשיער שלנו והאבוקדו מכיל 20% מהתצרוכת היומית המומלצת שלו.
הפרי הירוק הקסום מכיל שלל חומרים מזינים אשר הופכים את העור שלנו לחלק ואת השיער למבריק.
כמובן, ניתן להשתמש בו כדי לעשות מסכת פנים ולרענן את העור לא רק מבפנים אלא גם מבחוץ.

3. אשלגן

האשלגן מסייע בצמצום בריחת הסידן מהגוף, הוא חיוני להתכווצות השרירים ומסייע לשליחת מידע בעצבים.
חשיבותו בגוף גבוהה ואחת הדרכים הטובות ביותר לצרוך אותו היא על ידי אכילת אבוקדו.
אכילת 100 גרם אבוקדו תספק לגופנו 14% מתצרוכת האשלגן המומלצת וזו לא הסיבה היחידה לאכול אותו.

4. חומצות שומן בריאות

77% מהפרי הוא בכלל שומן אך שלא כמו שלל מאכלים מזיקים, הפרי מכיל חומצות שומן חד בלתי רוויות, מה שהופך אותו לבעל יתרונות בריאותיים רבים.
השומן הטוב שלו יכול לסייע בהפחתת דלקות, סילוק הכולסטרול מהעורקים אל הכבד ומחוץ לגוף ואף יכול למנוע קרישיות של הדם.

5. סיבים תזונתייםאבוקדו סיבים תזונתיים

מצד אחד, האבוקדו עשיר בשומן חד בלתי רווי ולכן הוא מוסיף קלוריות לגופנו.
מצד שני, הוא עשיר בסיבים תזונתיים אשר חשובים במיוחד לתהליך ירידה במשקל.
בנוסף ליכולת זאת, הסיבים התזונתיים שבפרי מזינים את החיידקים הבריאים שבמערכת העיכול וכך עוזרים לתפקוד תקין של כלל המערכת.
100 גרם אבוקדו מכיל 27% מהתצרוכת היומית המומלצת של סיבים תזונתיים.

6. ויטמינים

אבוקדו מכיל שלל ויטמינים.
הוא מקור מעולה לקבלת ויטמין C,E,K וכן ויטמין 6B.
בנוסף, הוא מכיל חומצה פולית, מגנזיום וכפי שציינו, הוא מקור מצוין לצרוך אשלגן.
כל אחד מבין הוויטמינים שציינו הכרחי לגוף ולתפקוד יעיל שלו ואת כולם אפשר לקבל באכילת פרי אחד, האבוקדו.

7. שמירה על העיניים

אבוקדו מכיל שני רכיבים חשובים אשר מסייעים לשמור על רקמות העיניים.
לוטאין וזאקסנטין מסייעים להוריד רמות החימצון, מה שמסייע להתמודד עם שלל בעיות אשר מאפיינות את הגיל המבוגר, בהם קטרקט וניוון של העיניים.
כאן מדובר בהשקעה לטווח ארוך ועם זאת, יש לו השפעה גם אם מתחילים לשלב אותו בתזונה בשלבים מאוחרים בחיים.

8. שיפור ספיגת ויטמיניםויטמינים באבוקדו

הוויטמינים A,K,D,E מסיסים בשומן ולכן הם נספגים בגוף בצורה טובה יותר כאשר אנחנו אוכלים גם שומנים בריאים.
שילוב של אכילת אבוקדו בשלל הארוחות שלנו מסייע לגוף שלנו לקלוט את הוויטמינים טוב יותר ומאפשר למערכת שלו לעכל אותם ביעילות.

9. אבוקדו מפחית דיכאון

אבוקדו הוא מקור טוב לקבלת חומצה פולית, אשלגן ומגנזיום.
שלושת המרכיבים הללו נחוצים להעלאת מצב הרוח והפחתת דיכאון.
באכילת פרי אחד בריא ניתן להפחית את הדיכאון ולהעלות את מצב הרוח וכל זאת באופן טבעי וטעים במיוחד.

10. תוספת אנרגיה

בין אם אנחנו זקוקים לבוסט אנרגטי על הבוקר ובין אם יש לנו צורך להתאושש מהפסקת הצהריים, האבוקדו יכול לעזור לנו לעשות זאת.
שילוב של הפרי בארוחה מעניק לנו אנרגיה מידית וזאת תודות לכך שהוא מכיל פחמימות, שומנים וחלבון.

11. לחימה בחיידקים

אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם חיידקים ובכלל, למנוע את פגיעתם בגוף, היא להקפיד על תזונה עשירה בנוגדי חמצון.
באבוקדו יש שפע של אנטי-אוקסידנטים ובנוסף, השומנים הלא רוויים שיש בו מעוררים את המיטוכונדריה ומסייעים לגוף להתמודד היטב מול שלל המזיקים שעלולים לנסות לפגוע בו.

12. טעם

עד עכשיו ציינו את כל הסיבות הבריאותיות והגופניות לאכול אבוקדו אבל הסיבה הטובה ביותר לאכול אותו היא… הטעם.אבוקדו סושי
אפשר לאכול את האבוקדו כפי שהוא, למרוח על הלחם, להוסיף מלח ולימון, להוסיף לסלט.
ניתן להכין רוטב גוואקמוליה, להוסיף אותו לסושי או לספרינג רול ואפילו להוסיף לשייק בריא או להכין ממנו ציפ'ס.

איך תוכלו לרכך את האבוקדו במהירות

כמעט כל אחד מכיר את התחושה שממש מתחשק לו לאכול אבוקדו אבל הוא קשה מדי.
אמנם אם הוא קשה לא ניתן מיד לרכך אותו, אך אפשר לזרז את תהליך הבשלות שלו על ידי הנחה שלו בתוך נייר עיתון (או שקית נייר) או בקרבת בננה.

אנחנו מאחלים לך רק בריאות מקווים שהמאמר תרם לך.
כדי שהוא יעזור גם לחברים שלך, כל שעלייך לעשות הוא לשתף עם כולם.

אהבתם? ספרו לחבריכם:

כדאי לך לבדוק גם את:

טריוויה היסטוריה 2

היו היה – טריוויית ידע כללי בהיסטוריה – רמה 2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *