צרכנות
פופולארי

קידום אתרים בינלאומי: המדריך שלכם להתקדם בתחרות

כשרוב האנשים שומעים את המונח קידום אתרים בינלאומי, הם חושבים על תרגום תוכן למספר שפות. בעוד שזוהי אינה טעות, חשוב להבין שהתחום כולל הרבה יותר מזה.

מדריך זה מסביר את התהליך, איך לבצע אותו נכון כדי להקדים את התחרות ואיך לבנות אסטרטגיה מקיפה. אז בואו נתחיל!

מה זה קידום אתרים בינלאומי?

במילים פשוטות, קידום אתרים בינלאומי הוא תהליך ניהול אתרים רב-אזוריים ורב-לשוניים, כך שגוגל תדע לאיזו גרסה לדרג את האתר שלכם ולהציג אותו בפני משתמשים. אתם בטח תוהים לעצמכם מה ההבדל בין שני סוגי האתרים. ובכן, אתרים רב-אזוריים מותאמים לקהלים באזורים שונים; ואתרים רב לשוניים מותאמים לשפות שונות.

מה שחשוב להבין בשלב מוקדם הוא שתפקיד מומחי קידום אתרים הוא להרכיב אסטרטגיה מקיפה שתציג את האתר שלכם בפני משתמשים בינלאומיים ממדינות יעד שאתם מכוונים אליהן להשגת לידים חדשים.

כלים ותהליכים שמסייעים ליישם אסטרטגיה מנצחת של קידום אתרים בינלאומי

מומחי קידום אתרים משתמשים בכלים ותהליכים מתקדמים ליישום אסטרטגיה מנצחת של תהליך קידום אתרים בינלאומי, כמו למשל:

  • דוחות מיקום או שפה של Google Analytics.
  • מחקר מילות מפתח מקומי.
  • מחקר מתחרים.
  • מיקוד בינלאומי למסוף החיפוש של גוגל.
  • מבני אתרים מקומיים.
  • תכנים מתורגמים היטב.

למה קידום אתרים בינלאומי חשוב?

המטרה הסופית של קידום אתרים בינלאומי היא לשפר את חוויית המשתמש באמצעות הגשת אתר ידידותי לשימוש, עם ניווט קל. אסטרטגיית קידום שמיושמת היטב מאפשרת למשתמשים שמגיעים לאתר שלכם ממדינות אחרות, לקרוא את המידע המוגש בשפה שלהם. היתרון הוא השגת הזדמנויות עסקיות שהוחמצו, באמצעות תוכן מקומי.

במילים אחרות, קידום אתרים בינלאומי מתמקד בהגשת אתר שעונה על ציפיות הקהל בכל אזור שהוא נמצא בו והימנעות מהזדמנויות אבודות.

יישום אסטרטגיית קידום אתרים בינלאומי

עכשיו, שאתם יודעים כמה מועיל יכול להיות קידום אתרים בינלאומי (SEO), בואו נדבר רגע על שלושת השלבים שיש לנקוט בהם על מנת להשיג את המטרה.

1. האם קידום אתרים בינלאומי יועיל?

אם התנועה באתר שלכם מגיעה ממיקום אחד ואין לכם כוונה להתרחב, סביר להניח שלא תזדקקו לתהליך קידום אתרים בינלאומי.

אבל אם העסק שלכם פועל במספר אזורים, או שהוא פתוח להתרחבות לטריטוריה חדשה, חשוב להתחיל במחקר על מנת לקבוע את האסטרטגיה שלכם.

2. שימוש בדוח המיקום של Google Analytics

מקום נהדר להתחיל בו הוא להשתמש בדוחות המיקום והשפה של Google Analytics שממוקמים בקהל, באזורים גיאוגרפיים ובשפות על מנת לראות אם אתם מקבלים תנועה מאזורים שאליהם אינכם מכוונים עם תכנים מקומיים.

מפות מהוות אפשרויות מצוינות למי שמעדיף עזרים חזותיים. המפות מציגות את המיקומים שמהם אתם מקבלים הכי הרבה ביקורים ואת האזורים שמהם אתם מקבלים תנועה מינימלית.

האתר החדש צריך להיות ידידותי למשתמשים זרים, ולאפשר להם לנווט באתר בקלות וביעילות, כך שהם ימצאו את המידע שהם מחפשים בלי לרוץ אל המתחרים. כחלק מהפרויקט, ניתן ליצור דפי נחיתה שמיועדים לארצות אליהן אתם מכוונים את תהליך הקידום, לצד קמפיינים פרסומיים בגוגל וברשתות החברתיות. השיטה היא לנסות כל פעם טכניקה, לבדוק את ההתקדמות, ולהמשיך את התוכנית בהתאם.

3. דוחות שפה של Google Analytics

חשוב לבדוק גם את דוחות השפה, שמציגים את קוד ה-ISO בדפדפני המבקרים שלכם. ניתן להבחין כי השפות מפוצלות הן לפי אזורים והן לפי שפות. על מנת לראות תנועה כוללת עבור וריאציה בשפה, יש להשתמש בתיבת הסינון שמעל לטבלה כדי לחפש שפה.

בגישה זו, ניתן לאתר במהירות את סך התעבורה לשפה, ולהציג את מספר המשתמשים שיכולים ליהנות מתוכן מקומי.

עד כמה השוק תחרותי?

כדאי להבין איך המתחרים שלכם במיקומים חדשים אלה נבדלים מהמתחרים הנוכחיים שלכם. השיטה הטובה ביותר לעשות זאת היא לשכור את שירותי  המומחים בתחום שיבצעו ניתוח מתחרים מהיר ומקצועי. הניתוח יבחן היבטים כמו:

  • כמה תנועה יש לכל אתר?
  • האם יש הבדל בהיצע המוצרים?
  • כמה סמכות יש לאתרים? האם מדדי הסמכות גבוהים יותר ממה שנמצא בשוק הנוכחי שלכם?
  • האם מתחרים לוקחים תוכן לאזור זה?
  • כמה קשה להשיג דירוגים למילות מפתח?

קידום אתר בינלאומי

עכשיו, שהשלבים הטכניים בתוכנית קידום אתרים בינלאומי הסתיימו; הגיע הזמן לעבור להיבט המהנה של קידום האתר לקהל החדש שלכם!

אם אתם מעוניינים להתרחב במיקום חדש, מומלץ לנקוט בשיטת המפץ הגדול, שתסייע לכם להתחיל את האתר שלכם ולהשיג במהירות כמה קישורים. מומחי קידום אתרים מתמקדים במספר צעדים להשגת מטרה זו:

  • קמפיינים דיגיטליים ליחסי ציבור.
  • קמפיינים בטלוויזיה.
  • קמפיינים חברתיים.
  • הסברה נרחבת.
  • יצירת אסטרטגיית בניית קישורים מקומית לכל שוק.

חשוב להבין שאין שיטה אחת שמתאימה לכל תהליך קידום אתרים בינלאומי, וסביר להניח שתגלו שבשווקים שונים, טקטיקות שונות עובדות. כדאי שיהיה לכם מושג טוב לגבי מה שעובד, על סמך ניתוח המתחרים שהמומחים בתחום ביצעו עבורכם. ברגע שתמצאו טכניקה שעובדת, רוצו איתה!

כמה מילים לסיום

אופטימיזציה של האתר שלכם לקהל בינלאומי אינה תהליך פשוט, אבל מומחי פרסום ויחסי ציבור ילוו אתכם בתהליך, שלב אחר שלב, עם תוכנית ממוקדת שתמקם אתכם ואת האתר שלכם בשוק הזר שאליו אתם מכוונים להשגת לידים בינלאומיים חדשים, עד שתשיגו את מטרת ההתרחבות העסקית שלכם בעולם.

הנקודה שחשוב להפנים היא שסביר להניח שיש לכם כמויות עצומות של לקוחות פוטנציאליים שמחפשים אתכם ברחבי העולם, וישמחו לשמוע על המוצרים או השירותים שלכם. עם התנהלות מקצועית נכונה, של התותחים בתחום, אתם הולכים להצליח, ובגדול!

תכנים דומים שתאהבו:

בדקו גם את:
Close
Back to top button
דילוג לתוכן