צרכנות
פופולארי

בניית אסטרטגיה שיווקית – כל מה שאתם צריכים לדעת

נדמה כי המילה צירוף המילים "בניית אסטרטגיה שיווקית" נמצאת בכל מקום, והיא הפכה למילה מאוסה שחוזרת על עצמה שוב ושוב במשרדי פרסום ובכל מה שקשור לעולם הקידום והפרסום בדיגיטל.

צידוקו של הצירוף "בניית אסטרטגיה שיווקית" קיים בעולם עוד הרבה לפני הדיגיטל, והפך לנפוץ ונרחב ככל שעולם הפרסום תפס חלק גדול יותר ויותר בחיים שלנו, עוד בעולם הפרסום הישן – מודעות בעיתון, פרסומות ברדיו, פרסומות בשלטי חוצות, פלאיירים, וכמובן היהלום שבכתר של עולם הפרסום בעל הפרסטיז' הגבוה ביותר – פרסומת בטלוויזיה.

אך עם התקדמות הטכנולוגיה, עולם השיווק הדיגיטלי הולך ותופס חלק רחב יותר, וטוב שכך, מכיוון שהוא מוזיל עלויות בעבור בתי עסק רבים ומנגיש את אפשרויות הפרסום ומגדיל את קהל היעד של העסק. גם ללקוח זה טוב בהרבה, מכיוון שהפרסום הופך להיות ממוקד יותר ופרסונלי יותר.

בניית אסטרטגיה שיווקית – מה זה?

בניית אסטרטגיה שיווקית  היא תוכנית פעולה המכילה שלבים ואלמנטים שמטרתה היא צמיחתו של העסק והגדלת הכנסותיו. תוכנית מסוג זה היא תכנון מדויק ומתוזמן של האינטראקציות של הגולש באינטרנט עם העסק שלכם בכמה שלבים:

  • Awareness – לעורר מודעות לקיומו של העסק. האלמנט החשוב בשלב הזה הוא שלב החשיפות – ככל שהאתר שלכם ייחשף יותר, כך הוא יתקבע יותר בזכרונו של הגולש
  • Consideration – הגולש מודע לאתר ולמוצר שלכם, וכעת הוא שוקל האם הוא רוצה לרכוש או לא. גם פה צריך להפעיל אלמנטים של חזרתיות וחשיפות, וכן אולי לנקוט באסטרטגיה פרסונלית יותר שתדגיש את יתרונות המוצר או העסק שלכם, ומדוע כדאי לו לרכוש דווקא אצלכם.
  • Conversion – שלב ההמרה, השלב בו הגולש מבצע רכישה דרככם. בעלי עסק נוטים להתבלבל ולחשוב שכאן נגמרה עבודתם, אך לא כך הדבר, מכיוון שידוע שהלקוחות הטובים ביותר הם הלקוחות החוזרים והנאמנים. המטרה בשיווק ובמכירה הדיגיטלית היא ליצור את החוויה הנוחה ביותר והנעימה ביותר למשתמש על מנת שיקבל חוויה טובה וירצה לחזור ולרכוש דרככם שנית. אם החוויה שלו הייתה חוויה טובה ביותר, הוא יכול אף להפוך ללקוח "שגריר" – שימליץ על האתר שלכם ועל החוויה אצלכם לסביבתו, ובכך מגדיל אתה הכנסות העסק.

בניית אסטרטגיה שיווקית צריכה להיות תוכנית ברת ביצוע ובעלת לוח זמנים, ולהיות מחולקת למקטעים. כל שלב בתוכנית הוא שלב בפני עצמו המצריך את הזמן שלו. לדוגמה – שלב ה-Consideration, זה הוא השלב בו הלקוח מתלבט, ומחפש הצעות נוספות. בנקודה זו עלינו להדגיש את יתרונות העסק שלנו על מנת למשוך אותו לרכוש דרכנו. בנוסף, בניית אסטרטגיה שיווקית מצריכה הסתכלות רוחבית, ויחד עם ההסתכלות על כל שלב ברמת המיקרו, צריך להסתכל עליה גם ברמת המאקרו, ולקבוע מטרות ריאליות ומתוזמנות אותן רוצים להשיג בתום הקמפיין.

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button