תרופות סבתא

תרופות סבתא להרגעה

תרופות סבתא ביתיות להרגעה

תרופות סבתא להרגעה מפחיתות את הלחץ והחרדה

היום יום העמוס שלנו יכול בקלות להשפיע על המצב הנפשי שלנו.
חוסר רוגע, לחץ וחרדה הם חלק מהמאפיינים של החיים בעולם המערבי.
תרופות סבתא להרגעה מומלצות גם לעתות לחץ וגם לשימוש יום יומי, להפחתתו.
כאן נפרט מה ניתן לעשות כדי להפחית את הלחץ ואלו תרופות סבתא יכולות לעזור לנו להירגע.

התנהלות יום יומית בריאה

שמירה על הבריאות הנפשית שלנו יכולה להפחית את הלחץ.
תזונה מאוזנת ופעילות גופנית הם חלק ממה שניתן לעשות כדי למנוע לחץ, חרדה וליצירת חיים רגועים.
בנוסף לכך, ניתן לאמץ פעולות קטנות אשר מעלות חיוך על הפנים ומקלות על הלחצים.

למשל, צפייה בסרטונים מצחיקים, התכתבות (קצרה) עם חברים, שיחת טלפון עם אדם אהוב ויציאה משותפת,
יכולים להעלות את רמת הסרטונין במוח ומכאן להוביל לחיים רגועים.
כל אלו הן פעולות שניתן ורצוי לאמץ כחלק בלתי נפרד מהיום יום.

תרופות סבתא להרגעה

בנוסף לכך שכדאי לאמץ חיים בריאים יותר, ישנן תרופות סבתא להרגעה שיכולות לעזור גם למנוע וגם לטפל במצבי לחץ.
כל ההמלצות הבאות טבעיות, אך חשוב לציין כי במידה ויש לך תחושת לחץ כבר זמן רב, כדאי להתייעץ גם עם גורם מטפל.תרופות סבתא יעילות להרגעה

  • קמומיל – צמח הקמומיל ידוע בתכונות המרגיעות שלו.
    ניתן להכין תה קמומיל מתיון או מהפרחים ולשתות לאורך היום.
    ניתן להמתיק מעט, אם יש צורך, בסילאן, סטיביה או דבש.
  • לבנדר – שמן הלבנדר הוא בעל תכונות מרגיעות.
    בשעת לחץ ניתן להריח אותו, למרוח טיפה ממנו מאחורי האוזן
    וכן ניתן להוסיף כ-6 טיפות לאמבטיה ולשהות בה כרבע שעה.
  • דייסת קוואקר – לשיבולת שועל יש תכונות מזינות אשר מרגיעות את מערכת העצבים.
    ניתן להגין דייסה מזינה ובריאה הן בשעת לחץ והן כהרגל יום יומי בריא.
  • חליטת פסיפלורה – חליטה מעלי הפסיפלורה יכולה להפחית חרדה ומתח.
    במקרה של קושי להירגע ולהירדם, ניתן לשתות את החליטה לפני השינה והיא תעזור לשינה טובה יותר.
  • קינמון – לתבלין זה תכונות מרגיעות וניתן להשתמש בו בדרכים שונות.
    בשעת לחץ ניתן להריח אותו או להכין חליטה מחצי כפית קינמון בכוס מים רותחים ולשתות באיטיות.
  • מנטה – מבין תרופות סבתא להרגעה, המנטה משפיעה על מערכת העצבים.
    יש להכין חליטה מעלי מנטה וניתן לשתות ממנה לאורך היום (בקיץ ניתן להוסיף את העלים גם לבקבוק מים קרים).

לנשום, לאכול, להירגע

אימוץ הרגלים בריאים לנפש ימנע את הצורך להשתמש בתרופות סבתא להרגעה.
אנשים שהיום יום שלהם עמוס ולחוץ יכולים לאמץ טכניקות נשימה ולהשתמש בהן באופן מודע,
בתחילת או סיום היום ובמקביל גם ברגע שעולה תחושה של חוסר רוגע.

כדאי לשפר את התזונה.
אין צורך לבצע שינויים קיצוניים, אלא ניתן בהדרגה להעדיף אוכל ביתי ומבושל על פני אוכל בחוץ או מעובד.
כמו כן, יש לנסות להחליף את הטיגון בשמן באפיה בתנור ולהעדיף פחמימות מלאות על פני הריקות.

מבחינה פיזית, מומלץ לאמץ תרגילי מדיטציה ולמצוא את פעילות הכושר הנוחה ביותר. טיפול תרופות סבתא להרגעה
אלו אשר אינם מעוניינים להתחיל לרוץ ולהיכנס לפעילות מחייבת,
יוכלו ליהנות מהקלה משמעותית בלחץ גם על ידי הליכה בחוץ במשך עשרים דקות ביום.

תרופות סבתא להרגעה יכולות להיות יעילות ביותר ובמקביל להן ניתן להשתמש בשלל טכניקות ושיטות יעילות להפחתת הלחץ.

תגיות

תכנים דומים שתאהבו:

Back to top button